|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?Vesla har vært hos dagmamma siden januar. Vi har kontrakt der det står at vi har to mnd oppsigelsestid. Dagmmammaen hadde en utekatt når vesla begynte der. Den ble overkjørt etter noen uker. Dagmammaen skaffer seg en liten kattunge uten å konferere med oss først. Har da altså en 100% innekatt. Vesla har allergier og dagmammaen vet at vi var i tvil om å ha vesla hos henne pga det med katten, men siden det var en utekatt så fant vi ut at det var greit. Hun sier at hun har holdt den nye kattungen i kjelleren hele tiden når vesla har vært der, men mannen min har sett katten sammen med vesla flere ganger når han har hentet/levert henne....(vesla har ikke hatt kontakt med andre katter enn denne hos dagmmammaen...)
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Nei. Hun var klar over risikoen da hun brakte kreket inn i huset. Hun fortjener ikke et øre.
|
|
|
#4 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Jeg ville ikke ha betalt noe, siden hun ikke holdt det hun fortalte dere dengang vesla begyndte, og senere lod innekatten være sammen med barnet selvom hun viste at vesla hadde allergi.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Det er kanskje for mye forlangt, men jeg synes hun burde ta ansvar for å ha endret forholdene etter at dere skrev kontrakt, og latt dere slippe å betale.
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Når hun må slutte på grunn av allergi, syns jeg ikke dere skal betale for oppsigelsestiden. Hun skaffet katten uten å konferere med dere, selv om hun visste at jenta deres var allergiker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Jeg hadde heller ikke betalt så lenge hun må slutte på grunn av allergi, og det var en kjent sak for dagmamma. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Jeg ville nok gått for å dele det, altså at dere betaler for 1 mnd.
|
|
|
#9 |
|
Tåler regn
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Så lenge dere hadde oppgitt om allergi på forhånd, så synes jeg ikke dere skal betale noe. Hvis derimot ikke dagmamma viste om dette problemet, så stiller saken seh annerledes. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Jeg hadde ikke betalt. Hun har jo brutt kontrakten.
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Signerer de som ikke ville betalt. Når hun endrer seg underveis må det være lov å trekke seg uten ekstra kostnad for dere. Det var jo ikke dette som var avtalen da dere signerte kontrakten. Hun har selv brutt den, og gjort den ugyldig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Syns ikke du skal betale noe, hun har selv brutt kontrakten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?
Hvis dagmammen visste at dere ikke ville ha hatt barnet hos henne når hun hadde innekatt synes jeg ikke det at dere tar ut barnet regnes som en "vanlig oppsigelse av plassen" og dere ikke trenger å betale. Jeg vil sammenligne det med oppsigelse ved stjeling på arbeidsplass. Jeg jobbet i bank og da fikk vi beskjed i kontrakten om at hvis det ble oppdaget noe snusk så hadde arbeidsgiver andledning til å si oss opp på dagen (det vil si at de avvik fra ordinære lover om oppsigelse.)
|
|
|
#14 |
|
Den som gir seg...
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Så lenge dagmamman var fullstendig klar over mulighetene for allergi hos datteren din, og at hun har skaffet seg denne katten uten å konferere med dere, så skal dere aldri i verden betale noe som helst ekstra. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Opp og ned
|
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Dette kalles kontraktsbrudd, ville heller ikke betalt henne et rødt øre. Hun tok det valget med å skaffe seg ny katt og utsette datteren deres for allergier når hun var fullstendig klar over det.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Enig med de fleste her, hun har brutt kontrakten, jeg ville ikke betalt noe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Hadde helt klart ikke betalt et rødt øre. Ikke på vilkår. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?Jeg vil si at så lenge forholdene er endret seg så har dere rett til å si opp avtalen.
Mangel i deres tilfelle må være at "mangel av fravær på innekatt"?
|
![]() |
|
|