Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fødselstabbe på Ahus

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-11, 14:00   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har dere lest/sett denne?

Jeg merker jeg blir litt satt ut av hele greien.

Det er rystende at slikt kan skje. Jeg er fullt klar over at ting KAN skje, men da har jo sykehuset regler og prosedyrer som de skal følge.
Er det ikke slik at når fostervannet er misfarget, så kan det være noe galt? Spesielt når mor får feber i tillegg?

Jeg får sterke minner fra min egen fødsel med storesøster, for den var veldig lik, bare at de handlet som de skulle da hun kom ut.

Hun kom ut, helt blå/lilla og pustet ikke og raskt, sikkert 5 sek etter løp de bare avsted med henne, og dette gjorde nok at alt gikk bra.
Jordmoren som stoppet blødning og sydde snakket bare rolig og sa at "aaaalt går bra, de er flinke her" osv, og det er selvfølgelig for å roe ned foreldre, så man ikke skal få panikk, men å ta det altfor rolig, slik som i denne saken, som jeg linker til, kostet jo faktisk barnet livet mest sannsynlig.

47 min før barnet fikk maskinell pustehjelp er jo forferdelig lenge?

Nå vet jeg lite om prosedyrer osv, men jeg syns det lukter muffens av denne saken.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10088714

Sist redigert av DM : 17-07-11 kl 22:12.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.