|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nederland i påskenVi lurer litt på å reise til Nederland i påsken, men grunnet ekstremt mye reising generelt er dette et økonomisk spørsmål. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Nederland i påskenLeie et feriehus kanskje. Det finnes flere steder.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenFeriehus er veldig ok om dere vil ha en base. event finnes det rimelige b&B som kan være et alternatvi. Usikker på om det lønner seg å ta bilen med, det tar vel lett en 11-12 timer fra Fredrikshavn/København, og så må dere komme dere dit førsty med bil eller båt. Til sammen blir det mye tid og endel penger. Sjekk bilpriser på autoeurope.com, der har vi fått gode dealer tidligere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenbtw: vi lurer også på å dra til Nederland i påsken |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påsken
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Jeg vet det tar tid, men kjøringen er litt av turen for oss. Jeg tror nok vi må få flybilletter og leiebil til under 10000 for at det skal lønne seg, tipper jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenVi kjørte fra Amsterdam til Bergen for to år siden og opplevde det som en veldig lang tur så jeg ville nok heller tatt fly. Vi brukte 9 timer fra Amsterdam til Billund. Men påsken er dn fin tid å være i Nederland. I år var det sommertrmperaturer hele påsken, tulipanene blomstrer og utecafeene står på rekke og rad! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nederland i påskenSånn i prinsippet kan man ha en base i lille nederland og dra over alt på dagsturer gitt lite land og gode veier. MEN det blir stadig flere biler der og det er sykt fullt på veiene og ekstremt mange og lange køer, så det kan være bedre å satse på å overnatte litt her og litt der. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenTakk for svar! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Nederland i påskenSignerer Elins forslag. De parkene er geniale. Vi har pleid å leie bungalow i t'Loo som er en landal park. Guttene elsker alt man kan gjøre der, spesielt å leie skelter er populært.
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes ikke det er såå langt å kjøre til Nederland. Husker at vi var der i påsken en gang da jeg var ung, fin tur |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Originala
|
Sv: Nederland i påskenAng. kjøring, så kan det kanskje være et alternativ å ta ferja til Kiel? Vi gjorde det i sommer, og kjørte i ett strekk til Belgia. Med såpass store barn burde det være fullt mulig å komme seg til Nederland på en dag, med mindre barna skulle være av sorten som intenst hater bilkjøring. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Såvidt jeg vet går det ingen ferje fra Stavanger/Kristiansand til Kiel |
|
|
|
|
|
#15 |
|
awesom
|
Sv: Nederland i påskenDet trenger ikke bli dyrt med fly og leiebil.
|
|
|
#16 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Nederland i påskenVi planlegger Amsterdam-tur neste sommer med hele familien. Vi skal spare penger til diverse fremtidig gøy og burde sikkert ikke reise i det hele tatt, men så orker vi ikke tanken på en hel sommer uten eventyr likevel. Slik er vår foreløpige plan; |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Vi har ikke barn som hater bilkjøring, men vi har et særdeles bilsykt barn. Hun blir imidlertid sjelden bilsyk i Danmark. Vi bor i Stavanger, det er tre timer til Kristiansand og deretter ca 12 timers kjøring. Jeg er mer bekymret for mannen enn barna. Kiel blir for langt og fly fra Sola og leiebil kan selvsagt vurderes, men jeg tror det skal litt til for å slå kjøreprisen, men jeg har altså ikke sjekket. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Antar det er fra GArdermoen, men skal sjekke flypriser. Leiebilpriser er jeg ikke så redd for. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenJeg anbefaler ogsaa husbytteferie. Vi gjorde det for foerste gang naa i sommer. Byttet vaart hus i Amsterdam med hus 100 meter fra stranden i Hellas. Det var helt topp. Leker for ungene, kjoekken og vaskemaskin osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Kunne godt bodd i noen andres hus, men jeg fikser ikke tanken på å låne bort mitt. |
|
|
|
![]() |
|
|