Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tom og Trine ullbodyer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 23:04   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tom og Trine ullbodyer?

Virker de? Hvordan er de i størrelsen? Janus sine bruker jo å være rimelig store, der tenker jeg str 100 holder til en vinterplutt, men jeg vurderer å spe på med tom og trine på grunn av prisen.

Gammel 05-09-11, 23:06   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tom og Trine Ullbodyer?

Tom og Trine er små i størrelsen. Helt ålreite, har hatt mye av det. Men mine lager hull og flekker på alt av ulltøy, så da funker det best for oss med noe som ikke kverker lommeboka.

Gammel 05-09-11, 23:06   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lurer på det samme. Synes å huske at de er litt smale eller husker jeg feil? Janus holder seg i alle fall godt og er store.

Gammel 05-09-11, 23:07   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

virker? som i... det er jo ull, og holder vel ungene varme. Knerten hadde en som liten, jeg var ikke like glad i den som i janus, men jeg husker ikke hvorfor, om det var passformen eller at den ble fortere slitt. Men de funker jo.

Gammel 05-09-11, 23:09   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Janus er mye mykere synes jeg. Etter at jeg fant disse settene til 169 fra Janus på Obs, så har jeg ikke brukt annet til ungene.

Tom og Trine er helt OK. Men ikke best.

Gammel 05-09-11, 23:10   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har hatt mange slike. De er mindre "pene" enn de litt dyrere variantene (som han bruker som innegensere hele vinteren), men de funker jo helt utmerket som undertøy.

Gammel 05-09-11, 23:10   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns de har vært helt greie, men litt små i størrelsen ja.
Har hatt en del bodyer derfra, og like best de ensfargede. De virker litt tynnere og finere i ulla syns jeg.

Gammel 05-09-11, 23:17   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tom og Trine ullbodyer?

Virker som i holder passformen, sitter greit på, føles som skikkelig ull og ikke blir ødelagt i vask.

Gammel 05-09-11, 23:19   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det ble fort hull i de synes jeg, så vi sluttet å kjøpe de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:30   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Synes de er helt greie. De er tykkere enn Janus f eks, og sitter godt inntil kroppen. Har ikke hatt problemer med at det går hull i dem mer enn det går hull i annet ulltøy.

Gammel 05-09-11, 23:36   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns de er lutt stive og foretrekker Janus. Etter body- alderen har vi hatt mye fra Pierre Robert.

Gammel 06-09-11, 07:27   #12
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de var helt ok. Kjøpte det første gang i 2004 når noe av ulltøyet deres ble best i test. Har hatt god erfaring. Jeg synes Janus lettere fikk hull.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:18   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, hvorfor blir det hull i disse ulltrøyene? Jeg vasker de alltid med MILO...

Og hvordan er de genserene fra Pierre Robert, tro? Ser fine ut med de stripene..
Lillebror er så fornuftig og har allerede funnet frem Janusdressen sin, bukse og jakke Prinseull.

Gammel 06-09-11, 08:29   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Tom og Trine-produktene rakner for et godt ord. Jeg kjøper dem ikke mer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:33   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

De er små i størrelsen, smale, korte i kroppen og lange i ermene. Men ellers har de fungert helt fint. 2009-ungen min må ha str 100 eller 110 for at de skal bli lange nok i kroppen, han bruker str 90 og 100 i janus.

Gammel 06-09-11, 09:06   #16
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De er små i størrelsen ja, men det hindrer meg ikke i å kjøpe, selv om Janus er favoritten av behandlet ull.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 09:35   #17
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Og hvordan er de genserene fra Pierre Robert, tro? Ser fine ut med de stripene..

De er OK, men de blir stygge etter mange vasker synes jeg. Likevel har jeg hamstret inn. Ulltøy er til for å brukes, så helt OK å kaste etter en sesong synes jeg når det har holdt barnet varmt og tørt. Kjøper alltid på tilbud.

Gammel 06-09-11, 09:54   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kastes etter en sesong?
Nå har jeg små unger da, men her der det ialle fall ikke snakk om å kaste ulla etter endt sesong, da er det definitivt for dårlig kvalitet. Mine unger bor i ull fra september til mai omtrent, men det er likevel sånn at ullklærene fint sendes videre til min nevø som kan fortsette å bruke dem. Mikro sitt er mye arvet fra tanta hennes, og noe av Knerten sitt arves fra onkelen, og altså, vi sender det videre, og får det tilbake, så Mikro har noe ull som først broren, så fetteren har brukt, og nå hun. Men hun er baby da, langt unna perre robert-størrelser enda.

Men nei, jeg synes ikke ull som må kastes etter en seson "funker" altså. Vi bruker virkelig ulla, men jeg belager meg ikke på å kaste det etter en sesong.

Gammel 06-09-11, 09:55   #19
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ja, hvorfor blir det hull i disse ulltrøyene? Jeg vasker de alltid med MILO...

Lillebror er så fornuftig og har allerede funnet frem Janusdressen sin, bukse og jakke Prinseull.

De er gode, vi har hatt en del av de og kun 1 trøye har det blitt hull i.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:22   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men nei, jeg synes ikke ull som må kastes etter en seson "funker" altså. Vi bruker virkelig ulla, men jeg belager meg ikke på å kaste det etter en sesong.

Vi kaster etter en sesong. Eldste kan bruke noe av det om igjen, men minste sitt faller fra hverandre mot slutten av sesongen. Og vi har prøvd mange ulike merker, hull blir det uansett. Hun bor jo i ullkærne, og hun er ikke akkurat av den rolige typen. Det blir fort hull i vanlige klær også, det er lite arveklær å hente herfra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.