|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Synd du var flink med overskriften, jeg. Dette kunne jo fort blitt brød bake maskin oppskrifter.... Ellers har jeg lite erfaring med sånn maskin. Kan sånne ferdige melblandinger funke, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Ja jeg har prøvd slike ferdigposer, men tenker det er billigere å kjøpe endel mel selv og korn osv.. men hvor mye og hvor mye væske osv, er det jeg lurer på.
![]() |
#4 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Fulgte det ikke med en liten oppskriftsbok? Sjekk det først. De fleste maskinenen har forskjellige forslag og angir da også hva som er riktig mengde for din maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Jeg har kjøpt kokebøker på Amazon, men det er jo amerikansk mål og amerikanske melkvaliteter (som dessverre ikke er som norske).
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Jeg bruker oppskriften som fulgte med maskinen for å få riktige mål, men varierer litt hva jeg har oppi av mel og korn. Havregryn, linfrø, solsikkefrø, kli, sammalt hvete eller rug - i tillegg til ca 1/3 hvetemel. Hvis jeg har mange epler hender det jeg rasper oppi et halvt eller et helt, og noen ganger har jeg oppi hakkede valnøttkjerner.
![]() |
#7 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Vår maskin fulgte det med hefte til, eg bruker den for grovt brød og varierer den grove delen etter kva som finst i huset, i tillegg har eg lagt til ca 25g vatn når eg bruker 50g linfrø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?Eg vurderer å tørka støvet av maskinen min igjen, men til no har eg ikkje klart å finna ei oppskrift som barna (og samboer) likar.
![]() |
#9 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?
Jeg setter på en poseklype fra Ikea, da holder den fint lenger.
![]() |
#10 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?ÅH heiane! Nå har jeg laget det beste brødet i verden...
![]() |
#11 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brødbakemaskinoppskrifter?
Nomnom! Her har eg smurt matpakke til mannen og ungen av gårsdagens brød og av dagens til meg sjølv |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|