Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Eggefri kake?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 18:08   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggefri kake?

Noen som har en god oppskrift på en kake uten egg? Barnevennlig kake...

Lillebror har fått elevblest de to gangene han har spist egg.... Vi mistenker eggeallergi.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:10   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eggefri kake?

http://www.matoppskrift.no/sider/UtenEggoppskrifter.asp

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:36   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Jeg har flere, men ikke liggende på maskinen her. Jeg pleier aldri bruke kakemiks ellers, men Mølleren har en kakemiks (sjokoladelangpannekake) som er grei og barnevennlig. Nå har gutten min akkurat sluttet å være allergisk mot egg, så vi gleder oss over mange nye muligheter på kakefronten!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:40   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Hm, jeg syns ikke No Egg fungerte noe særlig. Kaker, vafler og pannekaker ble absolutt ikke det samme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:43   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Det er forresten veldig lurt å være veldig nøye på å holde seg helt unna egg hvis han er allergisk. Gutten min fikk påvist eggallergi da han var rundt 18 måneder, og vi har kontrollert alle etiketter for å unngå at han får i seg noe som helst egg. Nå er han fire og et halvt, og vi har akkurat tatt nye tester som ikke slår ut på egg. Han har begynt å spise litt mat med egg i, og har ikke reagert på det. Så det kan gå over.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:43   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Takk for tips!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:51   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eggefri kake?

Ostekake har ikke egg i seg,
der er også flere sjokolade kaker som kan lages uten egg

Du skal få en svært god barnekake oppskrift av meg,
den heter

"Barnas Beste"
150g smeltet smør litt avkjølt
7,5-8,5 dl kefir melk
6 dl sukker
1 ss natron
6-8 ss nesquik pulver
10 dl hvetemel

Alt blandes godt og helles over i
smurt eller bakepapir kledd lang panne
stek ved 200grader i 25-30 min
nederste rille i ovnen.

Glasur:
300g melis
100g smeltet smør
3-4 ss nesquik
litt sterk kaffe
3 ts vaniljesukker

bland alt og pisk godt blir den for tykk tynn med kaffe, blir den for tynn ha i mer melis.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:54   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Det tror jeg er den jeg også har brukt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:19   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eggefri kake?

Barnas Beste står på den sida jeg linket til.

Glemte å nevne Møllerens muffins som er uten melk og egg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:22   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Jeg har akkurat vært og handlet inn til Barnas beste Fant oppskriften på den linken.

Møllerens sjokoladekake hadde eggepulver i seg så jeg, er det en annen dere mener?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:24   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Det fins en langpannesjokoladekake fra Mølleren som er uten egg og melk, så den sjokoladekaken må være en annen enn den jeg mener. Den var i en ganske stor eske før, men er nå i pose.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:21   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eggefri kake?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har akkurat vært og handlet inn til Barnas beste Fant oppskriften på den linken.

Du kommer ikke til å angre- den er kjempe god og ytrolig enkel å lage

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 21:40   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Kjempegod og enkel!! :kidoki:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 23:34   #14
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eggefri kake?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har akkurat vært og handlet inn til Barnas beste Fant oppskriften på den linken.

Møllerens sjokoladekake hadde eggepulver i seg så jeg, er det en annen dere mener?

Liten pakke er med egg, stor pakke er uten egg.

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 01:14   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggefri kake?

Jeg har en oppskrift på krydderkake. Den er helt nydelig og saftig, og helt uten egg. Det er kefir og natron istedet. Jeg gidder ikke løpe ned nå, men hvis du vil kan jeg skaffe den senere.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:00   #16
Tevanga
Moden mamma
 
Tevanga sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 30
Tevanga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Eggefri kake?

Møllerens sjokoladekake og muffins uten egg og melk, har undertittelen "kakemons" og er i en pose. Store Rema butikker har den i hvertfall.

__________________
Tevanga m/2 rakkerunger
Tevanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:02   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eggefri kake?

Har oppskrift på en kjempegod og saftig sjokoladekake i langpanne om du er interessert.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:03   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eggefri kake?

www.detsoteliv.no

Her kan du søke deg frem til en hel haug med kaker uten egg.

Søkekriterie: Oppskrifter uten egg</SPAN>Antall treff: 240

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 21:49   #19
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Eggefri kake?

Denne kan lages som kake eller som "kokosboller" og isteden for kokos kan du bruke kakaestrø! Den er kjempepopulær hos oss hoss både liten og stor...

http://www.foreldreportalen.no/forum...9&postcount=16

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:40   #20
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eggefri kake?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ostekake har ikke egg i seg,
der er også flere sjokolade kaker som kan lages uten egg

Du skal få en svært god barnekake oppskrift av meg,
den heter

"Barnas Beste"
150g smeltet smør litt avkjølt
7,5-8,5 dl kefir melk
6 dl sukker
1 ss natron
6-8 ss nesquik pulver
10 dl hvetemel

Alt blandes godt og helles over i
smurt eller bakepapir kledd lang panne
stek ved 200grader i 25-30 min
nederste rille i ovnen.

Glasur:
300g melis
100g smeltet smør
3-4 ss nesquik
litt sterk kaffe
3 ts vaniljesukker

bland alt og pisk godt blir den for tykk tynn med kaffe, blir den for tynn ha i mer melis.

Min sønn kan ikke ha melk heller, hva kan jeg bruke i steden??

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no