|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg fryser snart spett ihjel! Har funnet frem ullundertøy, ullgensere, dunjakke og UGGs.
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg har. Gidder ikke fryse. Erfaringsvis venner jeg meg til kulda og ender opp med å ikke kle på meg så mye mer enn nå i starten. Bortsett fra de kaldeste dagene, så klart.
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg har ikke begynt å kle meg ordentlig varmt enda, men kjenner at jeg snart må gjøre det, for jeg holder jo på å fryse meg ihjel |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Det er da ikke så kaldt ennå? Jeg bruker allværsjakke. Planlegger en fleecejakke under der når det blir litt kaldere. Jeg tror ikke jeg har noen skikkelig varme jakker som passer i år.
|
|
|
#5 |
|
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Ull innerst, så går det fin-fint!
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?
Reflekser og vester er funnet frem. Det er kulda som tar meg.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Jeg håper endelig det. Jeg har jo et par-tre-fire fine jakker.
|
|
|
#8 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Kaldt nei, var 13 grader da jeg kom hjem i ettermiddag. Jeg skal love deg at dunjakken som jeg hadde på meg føltes veldig malplassert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Eg fryser når temperaturen ute synker under 5 grader. Stivner og får smerter i kroppen, og kler meg med fleire lag ull. Men det vert på ein måte ikkje verre. Om det er nede i -10 (svinkaldt på vestlandet), fryser eg egentleg ikkje så mykje meir. Eg må rett og slett akklimatisera meg. I dag hadde me 16 grader og sol, men med kald vind så eg hadde på vinterjakke.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg bruker ulltrøye på jobben, den synes ikke under bluser og gensere.
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Her i Oslo ligger temperaturen fremdeles på 8-13 grader, så ingen av oss har begynt med stillongs. Kryper det under fem grader bruker Hiawata bomullstillongs, men ull begynner vi ikke med før det er minusgrader.
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg må nok avklimatiseres ja. Det ligger på rundt 4 grader på morningen, men drar seg mot 13 midt på dagen. Men det blåser jo surt fra alle kanter! Jeg fyrer i ovnen og kler meg som en eskimo - håper på lunere dager ja.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg synes det er kaldt nå. Jeg fryser mer nå enn jeg gjør når det er -15. Jeg har ikke på vinterjakke enda, men ekstra genser under høstjakka. Og ulltrøye på den kalde jobben og hansker når jeg triller vogn.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg har aldri ventet så lenge med varmt tøy som i år. Jeg husker en gang ungene begynte med vintersko i september. Nå er det straks november og det går fremdeles i joggesko/ småsko, uten stillongs, t-skjorter som undertøy og tynne jakker. En tynn lue har de riktignok hatt på de mest blåsete dagene. Stavanger har hatt tidenes mildeste høst, tror jeg. Det har sjelden vært under 10 grader. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Jeg fryser hjemme, men ute går det greit. Jeg er sikker på at det er enda kaldere hos meg enn hos deg, men jeg nekter å ta på dunjakka enda. Jeg har to varmblodige barn, så de fryser ikke så mye enda. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Kaldt? Jeg går med tynne strømper, pumps og en ganske tynn skinnjakke. Men jeg har votter, da, noe som sikkert sett helt merkverdig ut til det relativt sommerlige antrekket mitt.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?Sønnen min har bursdag til helgen, og hvert år siden han ble ett har den første snøen i Oslo kommet rett rundt bursdagen hans. I år er det virkelig mye mildere enn det det har vært på denne tiden tidligere.
|
![]() |
|
|