Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvorfor hever brødene for mye?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 21:14   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor hever brødene for mye?

Jeg har en grunnoppskrift jeg følger til brødbaksten, som ofte hever seg litt for mye. Brødene hever plutselig for mye over kanten, og henger dermed ikke skikkelig sammen etter steking.. "Toppen" med skorpa deler seg lett fra det som har vært i selve formen.. Jeg bruker like mye væske hver gang, og har samme konsistens på deigen, men noen ganger hever de for mye på for kort tid..

Hva gjør jeg galt? MÅ jeg bruke mye mer mel, så deigen blir fastere, og dermed får tørrere brød? Mindre gjær? Dagens bakst er jo like luftige som kjøpebrød, og mye bedre på smak... Spør guttungen, han spiser ikke andre brød, selv om mine innimellom deler seg litt når man får skjært i skiver

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.