Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Flere som hekler?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 09:50   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Flere som hekler?

Ser det er mye strikketråder her, men er det flere enn meg som foretrekker hekling?
Jeg har aldri likt strikking og hekling så litt avansert ut, men straks jeg skjønte hvor lett det var har jeg vært hekta. Jeg har alltid ørten prosjekter som venter på meg samtidig som jeg er på stadig utkikk etter enda flere. Noen som har link til sin(e) favoritthekleoppskrifter?

Gammel 26-01-12, 22:17   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som hekler?

Ingen?

Gammel 26-01-12, 22:19   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg hobbyhekler. Dvs at eg ser på ein youtube video og så hekler eg i vei. Når eg har lyst.

Gammel 26-01-12, 22:21   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ikke verst. Jeg er litt dårlig på hekling kun basert på en video jeg har sett, jeg foretrekker oppskrifter. Amigurumier var det første jeg begynte å hekle, og har en diger pose med alle slags typer som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med, og så begynte jeg etterhvert å hekle andre ting som pledd, babyklær o.l. Veldig moro og jeg lurer på hva i all verden jeg gjorde på kvelden før jeg begynte med håndarbeid, for nå kan jeg ikke sette meg foran TVen uten heklenål og garn mellom hendene.

Gammel 26-01-12, 22:23   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har hender som ikkje er så samarbeidsvillige så det er ikkje så ofte eg hekler. Finnes mange gode hekle opplæringsvideoar på youtube.

Gammel 26-01-12, 22:24   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en plan om å gjennoppta heklingen, men det går litt tregt.

Gammel 26-01-12, 22:27   #7
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg har et stort ønske om å lære meg å hekle. Strikker litt nå og planlegger å lære meg litt hekling etterhvert!

Gammel 26-01-12, 22:30   #8
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte på et bestemorteppe, men ga opp ganske fort... En annen gang, kanskje. Men jeg har heklet fem luer eller noe i vinter, og et skjerf til mormor i julegave. Lærte det på YouTube.

Gammel 26-01-12, 22:36   #9
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Hekkler litt stort babyteppe litt forskjellige ruter....gruer meg til å feste tråder:argh: men gleder meg til å gi det til hun som lager baby.

Gammel 26-01-12, 23:15   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hekler en del innimellom, men foretrekker strikking.

Gammel 26-01-12, 23:28   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg har heklet ett voksenteppe, et bølgeteppe. Det tok meg syv måneder (men skal sies at jeg med jevne mellomrom måtte legge det vekk og hekle på andre ting for det ble rett og slett for kjedelig). Det tar nok lang tid før jeg orker begi meg ut på et slikt langvarig prosjekt igjen, men når det er sagt elsker jeg hekleteppet mitt. Det er herlig å se på, og godt og varmt. Jeg har imidlertid heklet et babyteppe (av bestemorruter, kan beskues i hobbyskrytetråden) etterpå og det gikk mye raskere. Gjort på litt over to uker, så det kan det godt være jeg gjør igjen.

Gammel 26-01-12, 23:29   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hekler litt inni mellom og jeg skal hekle et teppe til foreldrene mine i nær framtid.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 23:31   #13
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg hekler. Akkurat nå for tiden i en kombinasjon med strikking. Disse:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG5645.JPG (192,6 KB, 33 visninger)
Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 23:42   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hekler innimellom strikking, søm og brodering m.m.
Hekling er fine "ha-med-bort" prosjekter. Så grytekluter og små brikker er fine
å ha på kroken. Pjoning er også utrolig gøy og det går kjapt. Pjone pulsvarmere,
votter o.l.

Gammel 27-01-12, 00:00   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Note: De var kjempefine.

Fløyel: Pjoning har jeg faktisk ikke hørt om, her måtte jeg google litt og da skjønte jeg at det er det jeg kaller hakking. Da lærte man noe nytt i dag også. . Det ser jo enkelt ut (kan man hekle kan man vel per definisjon pjone også), men jeg innbiller meg at prosjekter tar lengre tid med pjoning fordi maskene er så små? Jeg heklet meg f.eks. en lue på en liten kveld og da heklet jeg kun staver, så det går jo unna i en fei. Å pjone en lue må da ta litt tid? Uansett synes jeg de pjonede tingene jeg fant bilder av så veldig pent ut så dette tror jeg at jeg må prøve meg på.

Gammel 27-01-12, 00:04   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Pjoning går veldig fort, du bruker tjukt garn og tjukke pinner.
Hakking er litt annerledes, for da bruker du en heklenål med krok i begge ender.

Og ja, kan du hekle kan du pjone.

Gammel 27-01-12, 00:10   #17
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Jeg lærte meg å hekle i 2011. Ikke noen store prosjekter.Kjøpte meg en bok med masse mønster, som jeg tester litt ut. Foreløpig har det blitt pulsvarmere, noen bestemor ruter, blomster til å pynte pulsvarmerene med og teppe til pus.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 01:49   #18
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hekler når jeg får inspirasjon, på samme måte som med strikking.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 08:18   #19
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Det var utrolig lekre pulsvanter, Note! Og flott teppe, Imma.

Jeg hekler i perioder, men blir fort lei. Holder på med en jakke til lillesøster, men den har blitt så feil i proporsjonene så jeg får se hva jeg gjør med den.

Bildet er fra Familien hvor jeg fant oppskriften, men min hekles i samme farge.

Og så holder jeg på med et teppe i bestemorruter, som er satt sammen på en litt annerledes måte enn de "vanlige" teppene.

Det skal hekles kanter rundt hver av disse rutene igjen før det kantes rundt hele teppet. Har kommet litt lenger siden bildet ble tatt heldigvis.

Sist redigert av emma71 : 27-01-12 kl 08:20. Årsak: Få inn mindre bilder
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 08:22   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg hekler også, selv om jeg nok strikker mer. Men hekling er kjekt det!

Akkurat nå har jeg både et lappeteppe (bestemorruter) og en hvit "roseduk" heklet i fineste egyptiske bomull på nåla. Fikk oppskrift i Hellas, men bare bilde, så der teller og styrer jeg ut fra det. Funker fint det og!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.