Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 09:21   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Hvor kjøper jeg hvite kubbelys av god kvalitet? Jeg ser på God morgen, Norge. Der har de tre høye lys sammen på et fat. Slik vil jeg ha! Men hver gang jeg prøver, smelter lysene. Jeg vet at de ikke skal stå tett, men de må da kunne stå på samme fat? Er noen bedre enn andre?

Fant noen flotte på Hødnebø i går, men de kostet 149 kr pr stk.

Er det kvalitetsforskjeller mtp dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:24   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Eg har prøvd mange men kjem stadig tilbake til Ikea sine. Ikea er jo ikkje akkurat i nabolaget så eg hamstre når eg først er der. Men andre lys som aldri har svikta er Plantasjen til rille-lys.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:25   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Slår et slag for Ikea sine hvite kubbelys jeg også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:26   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Jeg bor ti minutter fra IKEA. Kan de stå med noen cm avstand og ikke smelte "mot hverandre", liksom?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:27   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Mine gjer det i alle fall. Husk at dei må brenne lenge. Kubbelys, omtrent uansett kvalitet, egne seg dårlig til å bli tent berre når en spise. Eg tenne mine når vi kjem heim og dei står til eg legge meg. Det er jo ekstremvarianten men noko mindre brennetid enn en time er dødaren om en ikkje vil dei skal renne.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:28   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bor ti minutter fra IKEA. Kan de stå med noen cm avstand og ikke smelte "mot hverandre", liksom?

Det mener jeg, jeg har et fat med 3 kubbelys på, og det har gått fint. Men helt inntil hverandre kan de ikke stå.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:30   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Jeg har også god erfaring med IKEA sine, men jeg har aldri prøvd å sette dem tett sammen, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:55   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Jeg synes at kvaliteten på kubbelysene fra Cleo er bra! De finnes både glatte og med riller. Jeg har pleid å kjøpe mine på Plantasjen eller Til Bords

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:04   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

De billige kubbelysene fra Åhlens er faktisk forbløffende bra.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:06   #10
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Forbausende nok synes jeg kubbelysene til Nille er de beste, de brenner nesten helt opp, og uten å renne eller flyte over.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:41   #11
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forbausende nok synes jeg kubbelysene til Nille er de beste, de brenner nesten helt opp, og uten å renne eller flyte over.

Jupp. Og som veldig god nr 2 kommer Ikea sine. Jeg syns man kommer unna med å ikke skjære kantene av nillelysene like ofte som Ikea, men ellers renner de lite hvis ikke man setter de i trekk så det blir hull på den ene siden, det kan få artige følger.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:05   #12
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forbausende nok synes jeg kubbelysene til Nille er de beste, de brenner nesten helt opp, og uten å renne eller flyte over.

Enig!

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:09   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forbausende nok synes jeg kubbelysene til Nille er de beste, de brenner nesten helt opp, og uten å renne eller flyte over.

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg synes at kvaliteten på kubbelysene fra Cleo er bra! De finnes både glatte og med riller. Jeg har pleid å kjøpe mine på Plantasjen eller Til Bords


Til begge 2. Men ikke alt på Nille er bra. Kjøpte noen til ju,de var dyre 60 kr og oste Men ellers er både Nille og Cleo lys vi bruker å ha hjemme.

Kjøpte 10 rosa kubelys i 2007, til barndåpen til snoopy, brukte det siste opp nå før jul Ikke ofte jeg har ting som passer seg med rosa da, men de brenner og brenner og brenner. Mesten så jeg ble dritt lei de. Brukte faktisk 3 på trappa i sånne lykter og de har brent 5 kvelder på rad før de var oppbrukte

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 20-01-12 kl 11:35.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:31   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Jeg er storlysforbruker og er enig i at IKEA er kjempebra. Nille sine synes jeg er ræva, der har jeg stadig opplevd at veken har druknet og sånn, så de lysene kjøper jeg ikke mer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:44   #15
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.


Til begge 2. Men ikke alt på Nille er bra. Kjøpte noen til ju,de var dyre 60 kr og oste Men ellers er både Nille og Cleo lys vi bruker å ha hjemme.

Man må ikke kjøpe de dyre nei! Nille bruker å ha tilbud på kubbelys for en tier, de er veldig bra. Aldri opplevd at veiken drukner eller at vi må kaste lyset før det er brent opp, og vi bruker mye kubbelys

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:48   #16
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Europris har en pakke med 6 kubbelys som er fantastisk gode! Koster 70 kr tror jeg.
De brenner fint og rimelig jevnt også. Har aldri skjært noen kanter på de. De står også flere stk på samme fat og det går fint. Men de står ikke klistret inntil hverandre da.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 13:54   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Har vært på IKEA. Spennende å teste om de kan stå relativt tett. Jeg liker nemlig å organisere ting i grupper. (Men ikke tripp trapp tresko. ) Det blir nok derfor ikke mange centimetrene mellom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:44   #18
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Får ikke IKEAlysene fort "mage"? Jeg synes liksom det er min erfaring. Eller så er de rett og slett bare en gjeng kreative kubbelys som ønsker å kopiere fasongen til husets frue

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:50   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Rema har kubbelys av ren stearin.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:53   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys av god kvalitet. Må ikke renne og helst ikke "smelte"

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Rema har kubbelys av ren stearin.

Har sett sånne. Men er det bedre da? Har hatt telys av ren stearin. De var helt like vanlige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no