Gi bort bøker - hvor, hvordan og til hvem?
Kanskje dette burde ligge et sted på Markedsplassen, men jeg tenkte meg liksom at de som frekventerer litteraturforumet enten kan tenkes å ville avhjelpe meg eller har hatt samme problem selv. (Kanskje begge deler!)
Jeg rydder bokhyller for tiden. Jeg må. Det er ikke plass i leiligheten vår til alt vi har, og vi gjør derfor, med tungt hjerte, plass ved å konsolidere DVD-/Bluraysamling i mapper og bokser (og kvitter oss med coverne (covrene?)), og - enda verre - ved å sanere boksamlingen og med hard hånd fjerne en ikke ubetydelig andel av det som står i hyllene. Så langt har jeg vært gjennom det meste av nonfiction og oppslagsverk, og skåret vekk rundt fjerdeparten av det vi har - romanene står nå for tur, og jeg vet ikke enda hvor stor amputasjonsgraden vil bli der.
Det jeg derimot vet, er at jeg allerede har seks kasser med bøker som skal ut. Det jeg ikke aner, er hvordan jeg skal bli kvitt dem. Antikvariater og loppemarkeder og Fretex er ikke så glade i å få bøker, vet jeg, for de er ikke så lette å få solgt. Er det noen andre som tar mot bøker i litt større mengder? Noen på FB sa noe om pasientbibliotek på Radiumhospitalet, eller noe sånt. Kjenner noen til dette, eller til andre steder som kan tenkes å ville ta mot slikt? Eller vil eventuelt Lion's eller andre halvproffe loppemarkeder ha bøker?
Jeg donerer dem selvsagt også mer enn gjerne til en vennlig FP-sjel som er villig til å komme med bil og ta med seg så mye det er plass til i bilen. Aller helst alt sammen. Det er mye fint, altså - det er jo en grunn til at vi kjøpte disse bøkene i utgangspunktet. :friste: