|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Er frisk!
|
![]() Hva slags bil skal vi kjøpe?Vi må ha ny bil. Vi trenger en stasjonsvogn med plass til tre seter i baksetet og ganske stor bagasjeplass. Vi ønsker en driftssikker bil! Budsjettet er rundt 200000 kr.
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Hva med Passat? Driftssikker, stor og kan fås billig.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Jeg ville tatt Ford Mondeo, liker de ekstra plassen i forhold til focusen. Kan få en 2006-2009 modell for 200 000.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Jeg synes det er vanskelig å finne biler som er brede nok til å ha tre seter bak. Det ene setet deres skal vel være bakovervendt en god stund til også?
![]() |
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?
Et bakovervendt blir det en god stund til ja, men ikke så lenge til med to beltestoler. Eldstemann er både tung og lang og vokser nok ut av setet sitt i løpet av et år eller to. Så hvis jeg bare får skvist dem inn det året så er det greit.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Styr unna Toyota Avensis, for jeg får ikke tre seter inn der.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Det er en del biler man får knødd tre seter inn i - og så man omtrent ta dem ut og sette inn etter hverandre slik at man får festet beltene, pga. beltefestene blir under stolene.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Du får tre seter i Mondeo, jeg får det i hvert fall i min (det er ikke stasjonsvogn).
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Fra Aftenposten i dag,
![]() |
#11 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Jeg hadde gått for en Mondeo, ja. Vi fikk 3 seter inn i Mondeoen vi hadde (2003-modell), men litt knapt ja. Likevel fungerte det OK, og dersom det er for et år eller to, så hadde jeg levd med det. Vi valgte likevel å oppgradere til Ford S-max, men det var også pga muligheten for å ha med andre i tillegg til oss fem. I tillegg er det jo ikke til å stikke under en stol at det er bedre plass i den enn i Mondeoen.
![]() |
#12 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Golfen er for liten, har også mine tvil til Oktavia.
![]() |
#14 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Jeg hadde definitivt tittet på Saab 9-5, de selges billig om dagen fordi folk innbiller seg at det vil bli vanskelig å få tak i deler til dem, noe som ikke bekymrer meg et sekund.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det der strides det vel litt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, leser man til bunnen finner man:
At det kan være problemer med nye modeller i en periode med stor usikkerhet rundt Saab, og at det kan bli værende problemer med den helt siste modellen som ikke rakk å selge i stort antall, kan jeg se, men ettermarkedet for deler er alt for lukrativt til at dette blir et problem i lengden.
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?Renault Laguna 3 (2008-). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|