Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Spa nær Oslo?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-12, 01:47   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spa nær Oslo?

Jeg vurderer å koste på meg en spahelg på hotell og leter etter et sted som oppfyller flg:
- helst nære oslo. Gidder ikke kjøre I timesvis
- rolig - ingen unger eller festing
- av nyere dato og god standard, jeg er godt bortskjemt på hotellfrontengjennom jobb.
- gode fasiliteter; svømmebasseng MÅ det ha
- sauna og masse kaldkulper og fossefall og mineralbad og slikt, gjerne hvilerom
- gode kroppsbehandlinger, massasjer og saltgreier og stein og leire og innpakning og alt det der
- Mindre fokus på ansiktsbehandlinger, det fÅr jeg litt hetta av
- et sted det er ok å dra alene. God mat, kroker ålese en bok og drikke kaffe, ikke noe "må ut"-jag
- mengjerne turmuligheter og frisk luft. Nix intr i shopping
- alt av mat på hotellet
- jeg ser enkelt er delte fasiliteter. Det plager meg ikke sp lenge det inke er "seedy"

Glemt noe da, tru?
Nåh, hvor skal jeg?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 01:54   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spa nær oslo

Bestemor skryter uhemmet av Finnskogtoppen: http://finnskogtoppen.no/sider/start...ID=920&PlaID=1

Gammel 13-02-12, 09:13   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oscarsborg, Drøbak, en halvtime fra Oslo.
Strømstad er det også, det tar vel 1,5 time fra Oslo
Holmsbu på Hurumlandet. Omtrent like langt, 1,5 time fra Oslo.
Kom på, Norefjell har også Quality Spa.

Sist redigert av GinaK : 13-02-12 kl 09:34.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:18   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lille jeg prøvde på Oscarsborg frister ikke til gjentagelse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:21   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Bestemor skryter uhemmet av Finnskogtoppen: http://finnskogtoppen.no/sider/start...ID=920&PlaID=1

Finnskogtoppen er et deilig sted, altså.

Gammel 13-02-12, 09:26   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ble ikke sånn overbegeistret for Holmsbu jeg da. Men det kan jo være bare meg.

Gammel 13-02-12, 09:31   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du hadde orket å dra lenger så er Rondane SPA helt fantastisk.

Gammel 13-02-12, 09:36   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ble ikke sånn overbegeistret for Holmsbu jeg da. Men det kan jo være bare meg.

Enig med deg, og Strømstad er likt. Det blir for mye hotell og lite SPA, synes jeg.

Selma Lagerlöf eller Finnskogen ville jeg prøvd.

Gammel 13-02-12, 09:46   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk helgeopphold på Finnskogtoppen av svigers etter at Mini kom og jeg ikke hadde sovet på 1,5 år. Helt fantastisk, men ikke 5 stjerners luksus. Kun vegetarmat, men vanvittig god mat. Langt inn i skogen, flotte turterreng og fredelig. Dette er mer som en luksushytte med SPA. De har kneipbad ihvertfall, og alle mulige behandlinger for rekreasjon. Alle vandrer rundt i badekåper og treningstøy.

Sist redigert av Fløyel : 13-02-12 kl 09:53.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:47   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farris Bad i Larvik har jeg hørt er fint, men det blir kanskje for langt å kjøre?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:50   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kjære og jeg var på Holmen Fjordhotell http://holmenfjordhotell.no/?page_id=48 for noen år siden. Det var kjempedeilig! Det ligger rett ved Sandvika.

Ellers har jeg hørt mye fint om Holmsbu http://www.choicehotels.no/quality/n...ality-no093-no som heller ikke er mer enn en liten svipptur unna.

Jeg syns virkelig du skal unne deg dette!

Gammel 13-02-12, 10:11   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spa nær Oslo?

Jeg skal teste ut Son Spa om 1 uke. Ellers er Farris Bad helt utrolig flott, men kanskje litt for langt å kjøre?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:23   #13
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Holmen Fjordhotell og Son er vel de nærmestliggende. Son har forøvrig aldri hatt ledig når vi har forsøkt å bestille til et jobbmøte der.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:27   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Farrsibadet er utrolig flott, med nydelig sjøutsikt.
Der har jeg vært en gang.

Holmen er også veldig bra. Der har jeg vært flere ganger. Anbefaler det.

Gammel 13-02-12, 10:33   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Både Holmsbu og Farris bad er OK, synes jeg. Om du vil surre mest med vann og slikt på egenhånd, tror jeg Farris er best. Kos deg!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:36   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på Holmen fjordhotell i januar med jobben, og jeg synes det er veldig bra der. Fantastisk god mat, flott sjøutsikt og rolig. Jeg rakk ikke innom spaavdelingen, men de som var der hørtes forbøyde ut.

Gammel 13-02-12, 10:41   #17
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Farris bad er flott. Der har jeg nylig vært sammen med tre venninner. Det eneste som var kjipt og som veier såpass tungt at vi ikke drar tilbake, var at vi kjøpte en pakke med tre retter inkl. Og det var mildt sagt ikke godt. Ingen av oss likte verken forrett eller hovedrett. Desserten var grei nok. Vi fikk flatbiff servert som biff og det er det seigeste jeg har spist, tror jeg. Veldig rart at de tør servere såpass dårlig.

Gammel 13-02-12, 10:42   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Holmsbu er fint, men jeg vet ikke om det er det jeg ville valgt hvis spa var hovedformålet med turen. Norefjell er veldig bra - ingen barn får komme inn i spaområdet, og man kan sitte i boblebad ute og drikke sjampis omtrent to meter fra langrennsløypa, det er gøy.

Jeg har aldri prøvd behandlinger på noen av de, så de kan jeg ikke uttale meg om.

På Holmen har jeg tatt spraytan, det var helt greit der også - men de har bygget om endel, jeg er usikker på om de er ferdige. Hvis de fortsatt bygger er det ganske rotete og endel byggestøy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:54   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville dratt til et sted jeg kunne tatt toget til. Aner ingenting om spa, men for meg er det beroligende å lese bok, ukeblader og slappe av på toget. Derfor hadde jeg gjerne reist til Otta med tog og avtalt henting fra Rondane spa.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:30   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg tok toget til Otta og ble hentet når jeg var på Rondane. Det er riktignok 10 år siden eller noe, men for en fantastisk beliggenhet!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.