|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig å redde krympet ull?Så har jeg klart det igjen; fire nye ullbukser kom ut harde og alt for små fra vaskemaskinen. Jeg vasket på 40 graders ullprogram, men buksene tåler visstnok ikke mer enn 30 grader. Er det bare å kaste dem, eller? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å redde krympet ull?Du kan prøve å skylle de opp med balsam. Jeg har klart å strekke tova plagg litt på den måten. Lykke til! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Sv: Mulig å redde krympet ull?Vanlig hårbalsam? Hvor mye da? Og skylle som i vaskemaskinens skylleprogram? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å redde krympet ull?
Jeg fyller en balje med lunka vann, og har i "klunk" balsam. 1/2 dl kanskje? Rører ut balsamen, legger oppi plagget og lar det ligge en stund. Så prøver jeg forsiktig å dra plagget i fasong, litt etter litt. Tilslutt skyller jeg ut balsamen, og så kan man sentrifugere det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Mulig å redde krympet ull?Går dette med nøstebarn ull også tro? Har en ullfleece jakke som har fått en noe rar form etter en vask i maskin
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Sv: Mulig å redde krympet ull?Jeg prøvde, men ullbuksene er like harde. Mulig jeg burde prøvd noe annet enn billigbalsam? |
|
|
|
![]() |
|
|