|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direkteJeg lurer på om noen av dere kan gi meg et råd? Det er en person i familien vår som vi er nødt til å ha mye med å gjøre, som er så utrolig annerledes enn meg. Dette gjør at jeg veldig ofte blir sittende å klø meg i hodet, for å prøve å finne ut hva hun egentlig vil og ønsker. Hver gang vi sees klarer hun alltid å få meg til å føle meg teit og litt slem på en måte, fordi dialogen er skikkelig goddag-mann-økseskaft. Jeg er nødt til å forholde meg til henne, så det hadde vært veldig greit å forstått litt bedre.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktHun virker jo fryktelig usikker. Klarer du å være direkte nok til å si at det ikke er noen grunn til å unnskylde seg? Kanskje hun rett og slett må bli fortalt i klartekst at hun er bra nok.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktDu trenger ikke stille spørsmål, men fortelle henne hvordan du opplever henne. Snakk utifra deg selv så slipper dere at hun går i forsvar. Fortell henne at det er litt ugreit for deg.
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktFor meg høres dette ut som et menneske som trenger bekreftelser og trygging, ikke å bli fortalt at du opplever henne ugreit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktJeg tenker litt som Nextlife, tror jeg. Vil du ha mitt råd, så handler det for det første om å finne måter hvordan du skal håndtere omgang med henne, ikke hvordan du skal forandre henne. Forberede deg mentalt, ta ordet og snakk litt om deg selv om du ønsker det, prøv å lete etter tema dere faktisk kan ha en dialog rundt. Gjør gode miner til slett spill, gå på toalettet og tell til 40 dersom du må ha en pause for å senke frustrasjonsnivået. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direkt
At hun høres utrygg ut er nok veldig riktig. Og jeg har overhodet ikke tenkt til å si at jeg opplever henne som ogrei å være sammen med, da ville hun bli knust. Men jeg trenger noen råd for å lette kommunikasjonen. Men det blir sikkert vanskelig uten å kjenne oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Originala
|
Jeg ser det virker veldig pessimistisk, men det var egentlig det jeg tenkte, ja. At forsøk på å ta det opp med vedkommende fort kan oppleves vanskelig for den andre og at det fort ender med å bli en krevende sak som leder til minimalt med endring. Men for all del - jeg sitter ikke på noen fasit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jeg håper liksom på et abrakadabra- ord som gjør at dialogen letter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktHvordan er hun sammen med andre? Og hvordan er hun eventuelt sammen med noen hun er trygg på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hun er sånn sammen med alle. Mann, barn, venninner, alle. hun har et enormt behov for å fortelle andre hva hun gjør, kan og får til, og hun skravler i ett eneste sett om seg og sitt uansett om det er nære venner eller folk hun møte for første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktHun høres ut som et veldig nervøst tilfelle. Har ingen gode råd, tviler på at du får forandret henne. Jeg hadde vel unngått samvær så mye jeg kunne.
![]() |
#13 |
Flawsome
Dette synes jeg er et dårlig råd å gi, og folk som snur ryggen til er vel det siste et menneske som ikke har det helt greit behøver. For det høres ut som om hun sliter med selvtilliten, og har behov for bekreftelse og venner. Kan du ikke prøve å komme litt nærmere henne? Høre hvordan hun virkelig har det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktJeg kan ikke snu ryggen til, dette er en eldre person i nær familie. Jeg ser henne minst en gang i uken.... det vil ikke hjelpe å spørre henne hvordan hun har det, for hun takler ikke spørsmål, da blir hun helt satt ut. Det virker som hun tror at jeg skal ha et eller annet av henne hvis jeg spør om noe- at jeg ønsker at hun skal svare noe spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flawsome
Men kan du spørre uten å stille spørsmål, om du skjønner, for eksempel ved å bryte forsiktig inn med små kommentarer om at du oppfatter det sånn og sånn underveis i samtalene deres? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Trenger tips til hvordan man får svar fra en person som ikke klarer å være direktForsøk å legg forventningene på en nivå hun kan mestre kanskje og fokuser heller på å gi henne bekreftelse om du gidder. Det er jo alltid en vurdering hvor mye man skal investere i mennesker rundt seg men det høres jo ut som om du vil fortsette å ha en relasjon til henne. Bekreftelse er alltid bra da.
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det kommer jo an på relasjonen om det er et dårlig råd å gi. Jeg anser det ikke som mitt ansvar å støtte opp alle mennesker rundt meg som har det dårlig. Noen har man faktisk ikke lyst til å ha mye med å gjøre eller støtte oppunder. Men nå ser jeg at her sier jo HI at hun må ha en relasjon, så da blir det annerledes.
![]() |
#18 |
Flawsome
Ikke jeg heller, slett ikke, men jeg syntes at HI allerede innledningsvis var tydelig på at her "måtte" hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|