|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Barn og besøksrett?Hei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Må bare tilføye, at dette er ikke noen hevn mot far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Men det vil nå kanskje føles slik, både for han og barnet.
![]() |
#4 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Barn og besøksrett?
Med mindre det er snakk om misshandling av barnet el. (bevist) så er det ekstremt vanskelig å ta fra far samværsrett ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Her har jeg virkelig ordlagt meg helt feil. Sorry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Selvsagt er det ikke mulig å ha en dag i uken. Men han kan ha langhelg. F.eks. torsdag til søndag eller fredag til mandag. Det har både han og barnet all rett til, men jeg TROR at barnet må være fem år før det kan fly alene. Ellers må du følge. Så deler dere utgiftene.
![]() |
#7 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg kan ikke hjelpe deg med det du lurer på, men jeg vil bare si at jeg skjønner godt at far ønsker å opprettholde ordningen. Selv kan jeg ikke en gang holde ut tanken på at jeg ikke skulle få se barna mine jevnlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Barn og besøksrett?
Det var da fryktelig lite samvær hun unnet barnet, med sin pappa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barn og besøksrett?
Jeg også forutsetter da at far er en normalt oppegående far |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?
Barnet må være fem år, ja, så inntil barnet blir fem må en av foreldrene hente og bringe barnet frem og tilbake. Denne ekstra utgiften skal i så fall foreldrene dele på. (Slik jeg har skjønt det fra tidligere diskusjoner om samme emne her og på NM.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Uansett hvor sliten mor er, bør hun innse at en slik samværsordning vil frata barnet muligheten til å bli kjent med sin far, og dele noe annet enn ferier med ham. For å opprettholde god kontakt og tilknytning, bør mor vurdere å la være å flytte.
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Takk for svar . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg kan vanskelig se for meg grunner gode nok til å forsvare en flytting, uansett hvor vanskelig prosessen har vært. Dersom det likevel skulle gjennomføres, synes jeg mor bør flytte, men la barnet bli værende i sitt vante miljø.
![]() |
#14 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?At barnet skulle bli boende hos far, er bare helt uaktuelt i denne saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Da har jeg ikke så mye mer å bidra med i denne saken.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?I det man valgt å få barn så har man også samtidig forpliktet seg til å sette et annet menneskes ve og vel foran sitt eget. Jeg kan ikke se noen gode grunner til at samværet her skal begrenses. Så lenge det ikke er tungtveiende grunner til at far ikke skal ha samvær i det hele tatt, så syns jeg at mor bør legge til rette for at samvær kan opprettholdes på samme nivå som i dag, såfremt far ønsker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ræv med ører
![]() Sv: Barn og besøksrett?Enig med de andre. Hvis mor absolutt MÅ flytte et annet sted, så finnes det vel steder som er nærmere enn en hel dagsreise fra far?
![]() |
#18 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?d |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Så du vil heller gå til retten fremfor å la far ha barnet hver fjortende dag? Det sier litt om deg, ja.
![]() |
#20 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg snakker ikke om meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|