Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-12, 12:24   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Jeg skal levere kake til salg på skolen 17. mai. Den skal leveres kvelden før. Jeg er selv lei av at det nesten utelukkende selges sjokoladekaker på slike tilstelninger, så jeg har lyst til å lage noe annet. Men jeg har verken baketalent eller flust av tid, så det må være enkelt.

Noen forslag?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:26   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Camomillas vaniljekake.

Gammel 09-05-12, 12:26   #3
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Gulrotkake er veldig godt og holdbart. Det tar litt tid å raspe alle gulrøttene, ellers er kaka lettlaget. Osteglasuren tar også litt ekstra tid, men det er jo veldig godt da, ellers går det an å gjøre det enkelt ved å bare strø litt melis på toppen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:28   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Eplekake.
Lag sukkerbrød, hell i langpanne, stikk eplebiter i, strø på sukker og kanel på toppen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:29   #5
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Krydderkake eller banankake?

Gammel 09-05-12, 12:30   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamellkaka til Nenne. Full av sukker og fett og dødsgod! Og enkel.

http://www.foreldreportalen.no/forum...56&postcount=4

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:31   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Surmelkskake?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:31   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

R.O.O.M gulrotkake: http://detsoteliv.no/print.php?1836

Fantastisk god, og kan fint lages dagen i forveien.

Gammel 09-05-12, 12:32   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å si at jeg trenger oppskrifter. Jeg aner ikke hvordan man slumser.

Gammel 09-05-12, 12:33   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller denne; kulturkake. Jeg bytter ut rosinene med hakket sjokolade, og dropper glasuren. Blir også god som muffins. http://detsoteliv.no/print.php?574

Gammel 09-05-12, 12:49   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulrotkaken til r.o.o.m er liten form - men kjempegod å lagre.

Ellers så har jeg tro på sånn kake med sukker og kanel oppå.

http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?594

Gammel 09-05-12, 12:51   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Gulrotkaken til r.o.o.m er liten form - men kjempegod å lagre.

Jeg dobler den til stor langpanne.

Gammel 09-05-12, 13:19   #13
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Camomillas vaniljekake.

Jeg signerer og anbefaler denne på det varmeste. Jeg bruker veldig ofte å lage denne, da med epler, hvis jeg skal ha med en kake til et arrangement. Det blir nok denne jeg lager for å ha med til 17. mai-arrangementet på skolen. Argumentet for å lage den er at det er ikke en sjokoladekake, den er veldig god, og den er kjapp og grei å lage.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:35   #14
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eller denne; kulturkake. Jeg bytter ut rosinene med hakket sjokolade, og dropper glasuren. Blir også god som muffins. http://detsoteliv.no/print.php?574

Dette er omtreng som surmelkskaken. Jeg har ikke noe i (rosiner og sjokolade) og ingen glasur.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:46   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Takk for mange gode tips. Nå ble jeg veldig kakesulten her.

Gammel 09-05-12, 13:50   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Camomillas vaniljekake hadde jeg testet ut på forhånd om du vil bruke den. De fleste får den til å bli god, men noen (inkludert meg ) får bare en rå ekkel klumpete kake som ble kastet tvert. Ikke så moro å levere noe slikt til skolen liksom....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:43   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er og ikke frelst på camomillas vaniljekake altså. Kaker uten egg er vanskelig å få til skikkelig gode, synes jeg. - Min ble litt som gummi på no vis. (men smaken var god den altså)

Gammel 09-05-12, 14:54   #18
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Camomillas vaniljekake hadde jeg testet ut på forhånd om du vil bruke den. De fleste får den til å bli god, men noen (inkludert meg ) får bare en rå ekkel klumpete kake som ble kastet tvert. Ikke så moro å levere noe slikt til skolen liksom....

Jeg får heller ikke til denne kaka.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:55   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Da utgår den, tror jeg. Jeg er så elendig på å bake at jeg trenger en kake som er idiotsikker.

Gammel 09-05-12, 14:55   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg synes vaniljekaken er ok, men ganske oppskrytt. Den er langt mer ordinær enn man får inntrykk av.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.