|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
![]() AlkoholJeg er i et nytt forhold,vi har vært sammen i ca 3 mnd. Siden jeg har en på 2 år så forventer jeg at han skal gå inn i et famillie liv åkutte ned på alkoholen.noe som jeg har sakt klart ifra om. Han har kuttet ut å drikke i uke dagene(som han sier) men han drikker hver helg,,noe som jeg synst er litt for mye. Jejeg har sjeldent barnevakt noe som jeg trivest godt med,men hadde fri fra fredag til lør,der vi for ut å hadde det arti, så dro vi å henta barnet,da fikk han en tlf fra en kompis som ville ha han med ut, da ville han ha me meg ut så sa jeg at sia jeg hadde barnevakt i går så går ikke det i dag,da presterte han å si at foreldra has kunne passe barnet. Ungen min har kun møtt di engang. Så jeg sa at de ikke var aktuelt. Det forsto han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: alkoholDu klarer ikke å forandre ham. Og han forandrer seg ikke før han selv eventuelt ønsker det.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: alkoholDet virker som han ikke er klar for familielivet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: alkoholHøres ikke helt ut som han er ferdig med ungkarsungdomstilværelsen.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: alkoholEtter tre mnd. forventer du at han skal gå inn i familielivet? Jøss.
![]() |
![]() |
#8 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: alkohol
Blir man sammen med noen som har barn fra før bør en være klar over hva det innebærer, og tilpasse seg det.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Ja, det tenker jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: alkoholLykke til .. Du kommer aldri til å kunne forandre han .. Og min tanke er, hvorfor vil du forandre han?? Du burde jo vite hvem du ble sammen med, og han blir ikke den samme om du forander han.
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#14 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: alkoholDu kan ikke endre ham. Barna er ditt ansvar. Så enkelt er det. Havet er fullt av fisk, som de sier. Og en del av dem er ganske så brukbare. En må bare være smart og tøff nok til å sortere dem ut.
![]() |
#15 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: alkoholTja, hva skal man si. Da jeg og mannen ble sammen var jeg klinkende klar på at jeg hadde tenkt å fortsette mitt liv med å fast treffe venner på byen minst et par dager i uka. Noe han ikke klaget på i det hele tatt.
![]() |
#16 |
Nybegynner
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men han har jo kuttet ned! Men du er likevel ikke fornøyd. Kanskje det du egentlig ønsket, var at dere to og ungen din kunne være sammen uten at han drakk alkohol? Da må du i tilfelle si det.
![]() |
#18 |
|
Ja, selvsagt, men det er noe annet enn å gå inn i familielivet etter tre mnd. Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart et halvår, men han er ennå langt unna å være en del av familien vår. Den består av meg og ungen min, og sånn blir det en god stund ennå.
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: AlkoholHvis dere ikke trives sammen, så synes jeg jo ikke dere skal være sammen. At han vil treffe venner og gå ut med dem i helgene er det ikke noe galt i, selv om han har en kjæreste med barn - men om du synes det blir for lite tid til å være sammen med deg (og barnet), så er jo det en rimelig ting å mene. Du må nesten si til ham hva du ønsker deg, og så får dere finne ut sammen om dere ønsker det samme. Lykke til.
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: AlkoholJeg hadde vært skeptisk til å være sammen med noen som drikker hver dag helt uavhengig av om det var barn inne i bildet eller ikke, og ekstra påpasselig må man jo være når det er barn i familien. Det er jo noen som har en sånn livsførsel i perioder av livet uten at det betyr noe (og hvis det er snakk om små mengder er det jo normalt i store deler av europa), men i utgangspunktet hadde jeg vært skeptisk til det der.
![]() |
|
|