|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Trinn for trinn..og hvilke produkt/merke: hvordan få neglelakk til å holde seg fin i mange dager?
|
|
|
|
#2 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Dette er min oppskrift som funker best for meg; først underlakk, så 2-3 lag neglelakk, avslutte med overlakk. Tørke så lenge som mulig mellom hvert lag, hvert tynne lag, det er egentlig det viktigste. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?I sommer lærte jeg at det holder å ikke lage mat.
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Jeg kjøpte Nailtiques1 etter tips. Bruker den som underlakk, så to strøk neglelakk og nailtiques over. Det holdt i fem dager. Da flasset lakken av i store biter. Forbedre resultat kan man forsterke med nailtiques daglig.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?
4 dager sånn ca |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Det tar knapt lengre tid å legge 4-5 lag enn å legge 2 lag, altså. Jeg legger base (fordi jeg ikke vil ha misfargede negler og fordi den jevner ut litt), så schmokker jeg på med en gang 1. fargelag før jeg så schmokker på 2. fargelag (uten ventetid i mellom annet enn den tiden det tar å legge alle 10 neglene) og så schmokker jeg på topcoat. Jeg legger lakk også på tuppen, det forsegler og gjør at det er mindre sjanse for at det går av fliker i kanten. Så ser jeg 30 minutter på eple-tv og lakken er garantert helt tørr.
|
|
|
#9 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Tusen takk for gode tips!
|
|
|
|
#11 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Opp.. sliter med å få den til å sitte. Og kan man blande ulike merker? Har det noe å si for sluttresultatet? Synes av og til lakken skifter farge om man feks bruker en annen overlakk?? ..sitter dårligere om man bruker en annen underlakk/overlakk? Er det tilfelle?
|
|
|
|
#12 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Nå sist brukte jeg to strøk Essie-lakk og en overlakk av ukjent merke som jeg gikk med i en slettetang-gavepakke. Jeg jobber i bhg, vasker hender hele tiden, lager mat hele tiden og har gjort myye arbeid i hagen (med hansker), og lakken holdt i fire dager. Imponert!
|
|
|
#13 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Slik neglelakk som man har under ledlys. Shellac. Om jeg gjør det har jeg dem lenge.
|
|
|
#14 |
|
Opp og fram, - framover
Hvilken overlakk kan det ha vert...?
|
|
|
|
#15 |
|
Opp og fram, - framover
Ja, men jeg kan ikke å bytte ut hele neglelakk-parken min til en ny...
|
|
|
|
#17 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet noen om shellac kan brukes kun som overlakk? Altså at man kan legge en vanlig neglelakk, og så en geléoverlakk for å "forsegle" fargen?
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Praktisk talt hvilke som helst neglelakk bør vare opp til en uke uten at man gjør noe spesielt (overlakk, herder og slikt). Det er lett å glemme, men man bør ha rene hender når man begynner, i det minste vent til eventuell håndkrem er trukket godt inn først, tørk godt av neglene med bomullsdott fuktet med aceton og ikke være borti dem med noe som helst (!!!) før neglelakken er påført. Det kan være til hjelp å bli minnet på det helt grunnleggende av og til selv om man egentlig vet det; stelle neglebånd rett etter man kommer ut av badet; fil tørre negler, og husk å tørke av dem med aceton (neglelakkfjerner) før lakk påføres. Sist redigert av arrow : 05-05-14 kl 01:50. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Opp og fram, - framover
Har bestilt meg denne overlakken nå, så håper jeg den holder på!
|
|
|
|
#20 |
|
Hertuginne
|
Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?Jeg har prøvd alt, og da mener jeg virkelig alt, men på mine negler holder neglelakk ikke lenger enn to-tre dager uansett hva jeg gjør. Jeg tror det har noe med at neglene mine er ganske bøyelige, så det sprekker opp ganske kjapt.
|
![]() |
|
|