Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Måned med R og ulltøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 21:52   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Måned med R og ulltøy

Barnehagen til lille frøken har ønske om å ha ulltøy liggende til ungene i alle måneder med R i, noe jeg i dag kom på at September har så jeg må kjøpe ulltøy, men hvor tro?

Naturbarnehage med base ved sjøen om det har noe å si for hva jeg bør velge.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:02   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Måned med R og ulltøy

Jeg har ull fra Janus, Joha, PoP, Nøstebarn, Cubus og Pierre Robert til ungene. Mest fornøyd med Janus, Joha og PoP. Er spesielt fornøyd med ullfrotteen fra Janus, har hatt enten heldress eller todelt jakke og bukse hvert eneste år til størstegutten.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:04   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Tillegg: Hvor mange sett trenger man tro?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:12   #4
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jeg har vel 21 bodier og trøyer (....) og halvparten så mange longser. Vi bruker masse ull, så jeg ville hatt 10 sett iallefall. Liker best Joha og Janus. Men Steffens, Cubus og reflex virker også gode. Tom&Trine synes jeg er litt stivt og pierre robert rakner fort for niåringen, men han spiser det opp da... Longsene har holdt bra på minsten.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:15   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er visst måned med R ja.

På plassen til Knerten hang det lapp i dag. Han trenger fleeceklær. Eller i alle fall mellomlagsklær til å ha under regndressen. Og to par regnvotter.

Mor må på shopping. Jeg fant da et par regnvotter som passer. De andre passer lillesøster... Men egentlig bare et par til henne også. (Har dog ikke fått etterlyst votter til henne enda) Et par av de deilige ulljakkene fra janus er visst sannelig også for små, og strømpebuksene var heller ikke akkurat i flertall de som var lange nok. gutten har strekt seg.

Greit, men jeg skal finne frem flytteposene med ulltøy jeg, og se om der er noe mer. Og så blir et litt shopping, for jeg VET at jeg ikke har to par med regnvotter til ham. (Mye fordi han har aldri hatt regnvotter, egentlig)

Gammel 05-09-12, 22:19   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har god erfaring med Troll og Janus. Vi har hatt 10-12 sett tilsammen da poden gikk i naturbhg, da hadde vi to sett i bhg og to i sekken de hadde på tur.

Sist redigert av Chablis : 05-09-12 kl 22:27.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:19   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer ikke til å kjøpe Pierre Robert i år - 40 % aldri så mye. Men sokker, halser og luer derfra holder godt.

Jeg er stor fan av Janus. Grei pris, god kvalitet.

Begge ungene har ca 10 sett hver. Det ligger til enhver tid minst to sett i bhg/skole, så søles det melk på et, kaviar på et annet, tre ligger allerede til vask, et brukes som pysj - da er det plutselig bare ett igjen i skapet og det haster å få på en ullvask.

Gammel 05-09-12, 22:23   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste som også er 08-barn har vel rundt 8 trøyer og omtrent likt antall longs. Vi har og har hatt Nøstebarn, Pierre Robert, Devold, Troll, Janus, Steffens og Cubus. Denne sesongen har han fra Pierre Robert og et par Janus trøyer etter eldste som nå brukes for 3. eller 4. sesongen. Det aller beste vi har hatt har nok vært troll, men jeg synes Pierre Robert er helt OK også og har hamstret det på tilbud. Devold var også kjempebra, men dyrt.

Gammel 05-09-12, 22:25   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Rundt 10 sett holder i massevis, færre om du vasker oftere. Jeg kjøper både Troll, POP, NB og PR. Det siste mest til å sove i. I fjor hadde hun noe fra Reflex også, helt greit, men ikke så mykt som Troll og POP.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:27   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tror det er medlemstilbud på Janus på Coop nå. 169 pr sett om jeg ikke husker helt feil? Eller var det bare tilbus i august? Verdt å sjekke...

Gammel 05-09-12, 22:30   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har langt mindre enn 10 sett og klarer seg allikevel fint. Jeg vasker ikke ulltøyet like hyppig som annet tøy. Det er som regel noe på utsiden så det blir ikke så flekkete.

Gammel 05-09-12, 22:30   #12
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Tror det er medlemstilbud på Janus på Coop nå. 169 pr sett om jeg ikke husker helt feil?

Ja, det kan stemme.

Vi har forresten også hatt ullbukser og ulljakker fra Janus, holder lenge og kan kjøpes litt store. Har tenkt å kjøpe jakke og bukse fra POP i år, synes fargen var så fin. Han bruker dem inne i bhg over vanlig ulltøy.

Gammel 05-09-12, 22:35   #13
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Ulltøy er allerede tatt i bruk. Måneder med r pluss mai passer godt som regel til klimaet hos oss selv om det sporadisk er i bruk ved siden av sommerkjoler de øvrige mnd. Vi bruker mye janus, nøstebarn og Pierre Robert. Sistnevnte virker ikke slitesterke, men longsene har en passform som er perfekt for snuppa, så da får heller gå med noen i løpet av året,da. Har kun 4 longser nå og 6 trøyer, men det er for lite for å unngå daglig vask med tanke på at det må være to sett i barnehagen. Ellers brukes fleece som mellomkledning nå. Til vinteren ull som mellomlag også, enten ullfrotte eller hjemmestrikka tykke greier med godt forede ytterklær.
Av regnvotter har vi prøvd alt og funnet fram til at vanntettheten varer til jeg har klippet av lappene og kledd de på jenta. Men ullforede varianter som feks troll holder varmen likevel.
Litt ullshopping nå så er vi klare. Åh, som jeg liker sommeren bedre sånn rent klesmessig.

Gammel 05-09-12, 22:36   #14
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ungene mine har langt mindre enn 10 sett og klarer seg allikevel fint. Jeg vasker ikke ulltøyet like hyppig som annet tøy. Det er som regel noe på utsiden så det blir ikke så flekkete.

Det var min intensjon også. Ideelt sett burde 4-6 sett holde i massevis. Men i bhg vår tar de av bukse og genser når de skal ut. Det er fint, det. Av med bomullen og på med tykkere mellomlagsull. Det er bare det at de ikke tar det på igjen når de kommer inn. Og da spises det gjerne to måltider i bare ullundertøyet.

Gammel 05-09-12, 22:36   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler Janus fra krabaten.no.

Har du sett den nye serien som kom? Det er fargerikt og fint, men en god del mindre i størrelsen enn vanlig Janus. Kjøpte 3 nye sett i år, har også fra i fjor som passer.

Gammel 05-09-12, 22:39   #16
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det var min intensjon også. Ideelt sett burde 4-6 sett holde i massevis. Men i bhg vår tar de av bukse og genser når de skal ut. Det er fint, det. Av med bomullen og på med tykkere mellomlagsull. Det er bare det at de ikke tar det på igjen når de kommer inn. Og da spises det gjerne to måltider i bare ullundertøyet.

Jeg gjorde det til en vane å ha tynn tskjorte over ulltrøya. Da kunne vi bruke ulla om igjen 2-3 dager før den trengte vask.

Gammel 05-09-12, 22:45   #17
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg gjorde det til en vane å ha tynn tskjorte over ulltrøya. Da kunne vi bruke ulla om igjen 2-3 dager før den trengte vask.

Da hadde min gått slik ut uten å tatt av seg t-skjorten. Litt dumt med bomull ute synes jeg. Men all ullen fra i fjor var flekkete, ja. Burde kjøpe mørkere til ham, helt klart.

Gammel 05-09-12, 22:48   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Det er t-skjorter som brukes hyppigst over ull. Og joggebukser. Men det tas av når de skal ut og kommer aldri på igjen.

Gammel 05-09-12, 22:48   #19
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Det hørtes lurt ut med tskjorte utenpå, for i vår barnehage tar de også av evt bomull og bytter til tykkere mellomlag, men det kommer ikke på igjen etterpå og da blir det to måltider rett i ulla her også. Det skal jeg prøve for å spare ullvask.

Gammel 05-09-12, 23:06   #20
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ramlet over denne siden nettopp. Her hadde de mye bra og billig.

http://www.lagerutsalget.no/restvarer.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.