Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noengang sagt noe ufint om andres utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 09:53   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noengang sagt noe ufint om andres utseende?

Enten med vilje eller ved uhell eller sånn at de uforvarende hørte hva du sa?

Jeg husker krystallklart en episode fra ungdomsskolen da alle klassene hadde stranddag. Jeg satt på svaberget med en venninne og kikket på dovent på de som badet. Helt uforvarende glapp det ut av meg "XXX er ikke så tjukk som det ser ut for når hun har klær på". Bare at det ikke var XXX jeg hadde sett, hun sto nemlig to meter bak meg med makan badedrakt som den langt smalere YYY. Venninnen min ble flau og sur på meg og jeg ble helt knust. XXX hilser ikke på meg den i dag i dag, så hun satte nok lite pris på den kommentaren. Jeg får bittelitt vondt i magen fortsatt av å tenke på det. XXX var en nydelig jente og veldig med i kule-gjengen, så det lå ikke noe mobbeproblematikk bak kommentaren min. Det var en undring og en tanke som datt ut av meg.

Nå har vi jo hatt disse trådene med alle historiene om folk som har fått høre det ene mer sårende og stygt enn den andre. Av og til er det slik at man ikke tenker så godt over hva man sier, men kanskje kommer på i etterkant at man har vært ufin. Jeg kan ha litt dårlige antenner på den måten av og til. Særlig hvis jeg er med folk jeg vet at har lett for å ta ting ille opp - da er det liksom ikke grenser for hva jeg kan få meg til å si - og ikke minst - analysere i etterkant.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 12-09-12 kl 10:01.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.