|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julefilmer for barn?Ser noen nevnte at det er tradisjon å se julefilmer med barna i adventstiden. Hvilke filmer? Vi har flere filmer som egner seg for voksne, men ikke for barn. Barna mine er 8 og 11 og liker ikke spesielt godt tegnefilmer. Vi ser Jul i Svingen sammen når vi har tid, men det er jo ikke akkurat en film. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julefilmer for barn?Med fare for å virke dum: Er det den Mummy is home-filmen? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Julefilmer for barn?"Hjemme alene" 1 og 2. Også har jeg bestilt "Arthurs julegaverace".
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Julefilmer for barn?Grinchen er kjempeherlig!
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julefilmer for barn?Gutta mine vil av en eller annen grunn ikke se Polarekspressen. De så ikke den ferdig første gangen engang.. hmmm.. synes den var fin, jeg.
|
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julefilmer for barn?Arthurs julegaverace så jeg i fjor, og den var veldig morsom.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julefilmer for barn?Vi har flere favoritter, men min er Grinchen. Så må vi se Hjemme Alene og Jack Frost. I år har vi kjøpt Arthurs julegaverace, så den gleder jeg meg til. Fred Claus så vi i fjor, og den var små-morsom, og så har du Julenissefilmene med Tim Allen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Julefilmer for barn?Er Arthurs julegaverace passende for treåringen?
|
|
|
#15 |
|
stressmonster
Sv: Julefilmer for barn?Jeg kom at jeg synes Disneys Askepott er en julefilm, eller vi ser den i hvert fall når det er jul. Jeg vet ikke helt hvorfor for den er ikke det fnugg julete egentlig, men det er en film vi alle har et godt forhold til.
|
|
|
#17 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julefilmer for barn?Vi elsker denne: (Kilde: youtube.com) Ikke helt passende hvis man ikke vil at barna skal tro paa nissen, kanskje. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julefilmer for barn?Jeg kjøpte Astrid Lindgrens juledvd. Det er ikke akkurat en film, men koselig for det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kakemonster
|
Sv: Julefilmer for barn?
Ja, den er i dubbet versjon også, jeg har den på vhs. Dubbet først og tekstet etterpå. Merkelig om den ikke er dubbet på dvd også..
|
|
|
|
#20 |
|
stressmonster
Sv: Julefilmer for barn?
Jeg har lett etter dubbet versjon på dvd i flere år og finner ikke.
|
![]() |
|
|