Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

De varmeste vottene til treåringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 10:52   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

De varmeste vottene til treåringen?

Beskjeden er klar: Hun fryser på hendene! Og det er ikke veldig kaldt engang.
I dag har hun votter fra ReimaTec, Reima Kiddo, H&M. Men kald er hun.

Dette har ikke vært noe problem for de andre barna mine, men Sunda er veldig kald på hendene sine.

Hvilke votter bør jeg gå for?

Gammel 29-11-12, 10:54   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: De varmeste vottene til treåringen?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Beskjeden er klar: Hun fryser på hendene! Og det er ikke veldig kaldt engang.
I dag har hun votter fra ReimaTec, Reima Kiddo, H&M. Men kald er hun.

Dette har ikke vært noe problem for de andre barna mine, men Sunda er veldig kald på hendene sine.

Hvilke votter bør jeg gå for?

Vi er veldig fornøyde med et par fra Cubus. De har innervott i ull og vanlig vannavvisende yttervott.

Gammel 29-11-12, 10:56   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ah, ala Hestravottene til storebror, men kanskje til en hyggeligere pris?

Gammel 29-11-12, 10:59   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hestra med ull inni.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:01   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par votter fra Norheim som er fantastisk varme og myke inni. Hvis de fins til barn også så anbefaler jeg sånne. Det er en slags myk fleece innerst og veldig mykt "thermofyll" som polstring. Hendene blir så glade hver gang de kommer på!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:04   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Ah, ala Hestravottene til storebror, men kanskje til en hyggeligere pris?

Sikkert hyggeligere pris. Jeg kjøpte dem til halv pris i vår og betalte 49 kr tror jeg.

Gammel 29-11-12, 11:06   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Tovete ullvotter!
Har ungene strikkevotter med, bruker vi det til de evt blir våte i bhg jeg jobber. Ungene får brukt hendene bedre enn med tykke og polstrede votter også.

Nørstebarn sine med ull inni og bomull utenpå er også varme.

Gammel 29-11-12, 11:07   #8
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

http://www.gmax.no/produkt/289810(BC...jr/?query=true

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:16   #9
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Tovede ullvotter, hvor får jeg kjøpt det?

Og 3-6 år, vil det bli stort tro? Hun er litt lita av seg.

Gammel 29-11-12, 11:25   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg så de hadde på husfliden her jeg bor. Men om du spør her inne tipper jeg det ordner seg.

Gammel 29-11-12, 11:27   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tovete ullvotter er deilig det, men de er ikke i nærheten av like varme som de jeg nevnte over her. Hvis det blåser så syns jeg det blåser inn i tovete votter, selv om de er tykke og godt tovet. Jeg syns også de egner seg dårlig til barnehagebruk når det er vått. Barn dypper like gjerne hendene i en vanndam selv om vottene ikke er vanntette, og selv om ull til en viss grad holder varmen i våt tilstand så er det en grense. Tunge våte kladeiser på hendene er ikke så godt.

Sist redigert av Filifjonka : 29-11-12 kl 11:32.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:30   #12
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter langvarig og omfattende forskning har vi landet på disse fra Nøstebarn:
https://nostebarn.no/default.aspx?we...productid=4888

Varme, vindtette og ikke minst lette å få på! Og de sitter godt på også.

Gammel 29-11-12, 11:35   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tovete ullvotter er deilig det, men de er ikke i nærheten av like varme som de jeg nevnte over her. Hvis det blåser så syns jeg det blåser inn i tovete votter, selv om de er tykke og godt tovet. Jeg syns også de egner seg dårlig til barnehagebruk når det er vått. Barn dypper like gjerne hendene i en vanndam selv om vottene ikke er vanntette, og selv om ull til en viss grad holder varmen i våt tilstand så er det en grense. Tunge våte kladeiser på hendene er ikke så godt.

Når det er vått trenger man en regnvott utenpå ja.
Men til vanlig lek når det ikke er klissevått ute liker jeg ullvotter best.

Nøstebarn sine er jo vindtette og.

Gammel 29-11-12, 11:45   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hestra skulle jeg og foreslå - eller helt vanlige ullvotter. De er tynne og varme og føles ikke våte.

Gammel 29-11-12, 11:46   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg tenker jeg må ha litt av hvert. De er mye ute i all slags vær. Om jeg har vanlig votter og ullvotter + regnvotter uten fôr, så vil hun være godt dekket.

Disse vottene uten mulighet til stramming over håndleddet - sitter de godt?

Gammel 29-11-12, 14:16   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det som duger for frosne lillesøster er tovede ullvotter - eventuelt med regnvott over. På milde dager har hun Trollvotter med ullfor. Er det ikke ull blir hun iskald på få sekunder.

(Du finner et stort utvalg tovede ullvotter på www.epla.no )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 14:40   #17
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp gode ullvotter på et julemarked! Eller på epla.no! Ull og en tynn vott eller regnvott utenpå.
Ellers har min eldste kastet av seg sine troll-votter fordi de var for varme (også i -20), de har ullfor og bomull ytterst.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 14:42   #18
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Heimestrikka ulllvottar, som blir tova etter litt bruk, er favoritten her hos oss.

Gammel 29-11-12, 20:54   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Hestra med løst ullfor er de beste vi har prøvd. De har stramming over håndleddet. Men det funker også bra med ullhansker/votter og Reimatec+ høstvotter utenpå.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 21:08   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De varmeste vottene jenta har er disse fra Mikk-line med ullfor, http://www.ml-dk.dk/product.asp?product=4668

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.