|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Rampete Robin. - Er det bare meg?Dagens epidode av Rampete Robin:
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 13-01-13 kl 11:21. Årsak: manglet et ord |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Jeg er litt ambivalent til Rampete Robin. Jeg ser humoren i det, og synes det meste som foregår på skolen er ganske morsomt. Men vi har den på lydbok, og å høre Beranek hyle krangling i 20 minutter?
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Men ellers så vinner jo ikke Robin hver gang. Vanligvis back-firer det jo?
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Vel, eg er av dei som tildels er enig. Humørlaus som eg er
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Jeg synes ikke Rampete Robin er spesielt godt skrevet og utført (foretrekker langt En pingles dagbok i sjangeren antiautoritær barnelitteratur). Mine unger har dog lest dem med skrekkblandet fryd, og det var en skikkelig dytt i leseutviklingen til eldste. Ingen av dem virker det minste tilbøyelige til å ta Robin som rollemodell, de ser fint at han er sterkt karikert og nærmer seg Dudley Dursley i sjarm og empati.
|
|
|
#8 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?
Godt innspill. Jeg skal ikke forsvare meg, bortsett fra at jeg synes Pippi er litt annerledes. Jeg elsker Pippi (og Emil), jeg hater Rampete Robin. Men vet ikke om man kommer til å elske Rampete Robin eller bruke sitatene hans om 40 år...
|
|
|
|
#9 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Bortsett fra at serien er kjempedårlig så er jeg glad for at det ikke er moralt i alt som vises til barna.
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Jeg er også en snerpe som ikke liker slikt. Junior liker det heller ikke, så da han fikk en lydbok til jul insisterte han på å bytte.
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Min første inskytelse var å hive hele boka. Makan til møl.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Hadde barnet mitt kunne lese selv, hadde jeg ikke nektet bøkene, altså.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Jeg har egentlig aldri vært borti rampete robin som noe annet enn bøker ungene leser selv.
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Nei, å sammenligne et barn som er slem mot andre barn, uten at det får konsekvenser med Emil eller Pippi er helt feil. Altså, Rampete Robin er bare bare bare ekkel :grøss:
|
|
|
|
#17 |
|
Tåler regn
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Datteren min leser Rampete Robin og en hel masse annet. Alt fra gamle klassikere til nye gode barnebøker med godt språk som er på markedet. Så jeg er ikke så bekymret. Jeg har ikke visst at det finnes film av RR. Jeg synes faktisk at Barnas supershow på barne-tv som er populært blant barna, er mye mer "skremmende" når det gjelder å undergrave voksnes autoritet. Der er konteksten annerledes, og barna bestemmer hva de voksne skal gjøre. Det programmet har jeg et litt ambivalent forhold til. Sist redigert av Pelikan : 13-01-13 kl 14:02. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Jeg flirer godt av Rampete Robin. Jeg liker den ruskete stilen, og synes det er helt greit at forbrytelsene hans kan lønne seg en gang i mellom. Det er mange nok ganger at han kommer dårlig ut. Gutta mine kjenner seg litt igjen i både Robin, Peter og de andre typene, og ser at i rendyrket form er ramping, krangling eller smisking ikke særlig sjarmerende. De har vel noen ganger sagt at jeg er akkurat som mora til Robin også, og innimellom stemmer vel det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?Ungene fryder seg og vet godt at Robins hverdag ikke er deres egen. Noe som får dem til å lese såpass mye er en god ting i grunnen.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det sier jeg også. De ler de og, men tenker ikke noe mer over det tror jeg.
|
![]() |
|
|