Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg tror jeg var slem mot Windows-teamet i dag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 15:45   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg var slem mot Windows-teamet i dag

Ja, jeg er ei heks. Et beist, er jeg.

Jeg var på besøk hos min gamle far, da telefonen hans ringte. På displayet lyste en lang, veldig lang, rekke av numre. Min gamle far fikk umiddelbart litt panikk, for ingen ringer ham fra utlandet. Han spurte pent om jeg kunne ta telefonen for ham.

Joda, jeg svarte i telefonen. På en veldig sprakende linje kom det uklart: "Hello, am I speaking to Mrs E?"

Jadda... Mrs E har vært død og begravet i 13 år nå. Men la oss for all del høre hva vedkommende vil lell.

"No, you are speaking with Mr E's daughter. May I ask who you are?"

"I am calling from the Windows team to inform you that..."

Og lenger kom dessverre ikke den stakkars, høflige mannen, som ringte for å fortelle min mor, som har vært død i 13 år, at hun har et virus på sin Windows computer, eller et annet problem... På den pc'n min snart 81 år gamle far ikke engang har i hus.

Jadda. Mannen fra "Windows team" fikk så hatten passer, og jeg fikk en god latter - men egentlig ble jeg pisse forbanna. Drittfolk som ringer rundt og potensielt lurer godtroende mennesker trill rundt.

(Lurer på om det var samme fyren som fikk så ørene flagra da de forsøkte ringe min mann, som jobber med it og sikkerhet, for å informere ham om at han hadde trøbbel med sin Windows, jeg. )

Gammel 22-01-13, 16:51   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tror jeg var slem mot Windows-teamet i dag

Det er jamen til pass for dem tenker jeg. Gi dem inn!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:09   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Flott!

De ringte mamma før jul. Mamma skjønte at de forsøkte å lure henne, lot seg lure med en god stund (men gav selsagt ikke noe kontonr osv men brukte gooood tid på dem). Til slutt sa hun at hun ikke var interessert. Det kom noen svært stygge kallenavn da fra den andre enden av telefonen.

Gammel 22-01-13, 18:03   #4
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker å be dem vente, så skal de få snakke med den de bør snakke med her. Så legger jeg bare fra meg telefonen. De venter en stund. Da reduserer man antallet de får ringt til ;-)

Gammel 22-01-13, 18:10   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg bruker å be dem vente, så skal de få snakke med den de bør snakke med her. Så legger jeg bare fra meg telefonen. De venter en stund. Da reduserer man antallet de får ringt til ;-)

Det gjør jeg også. Koster dem et par tellerskritt, i det minste.

Gammel 22-01-13, 18:15   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Uff ingah. Det var virkelig til pass for dem. Hvordan kan man bli kvitt dem? De ringer oss ca en gang i mnd, sist gang klokka 0800 og jeg blir så sint at jeg kunne kaldkvele dem. Er det noen som har klart å blir kvitt dem? Jeg trur er med politianmeldelse hver gang de ringer, men det virker ikke...

Gammel 22-01-13, 19:29   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken 7 ringte de hit, hver dag, den uka ungene hadde omgangssyke.

Jeg sa som sagt at de skulle få snakke med mannen min, og la røret til side. De sluttet.

Gammel 22-01-13, 20:13   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her ringer de også, jevnt og trutt,selv om både eldstesønn og jeg har fortalt dem på både Norsk og Engelsk hva vi synes om det de driver med.

Gammel 22-01-13, 20:16   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

(Lurer på om det var samme fyren som fikk så ørene flagra da de forsøkte ringe min mann, som jobber med it og sikkerhet, for å informere ham om at han hadde trøbbel med sin Windows, jeg. )

Gammel 22-01-13, 20:17   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Min mann fikk en sånn telefon sist uke. Han ga de inn. Men sannelig ringte de ikke opp to ganger til.

Gammel 22-01-13, 20:22   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tar ikke sånne telefoner, jeg.

Gammel 22-01-13, 20:33   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg har heldigvis ikke vært plaget av sånne telefoner så langt, men min mor har fått opptil flere av dem. Hun blir like sur hver gang og serverer dem et tilfeldig utvalg av mer eller mindre passende ukvemsord på gebrokkent engelsk.

Gammel 22-01-13, 20:59   #13
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tar ikke sånne telefoner, jeg.

Men vi har ikke display som viser hvem som ringer...

Gammel 22-01-13, 23:07   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk en lignende telefon på jobben for en stund siden. Fyren ble sur og avsluttet med "Thank you for NOT helping!".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 23:12   #15
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men vi har ikke display som viser hvem som ringer...

Jeg har blitt oppringt over 50 ganger. Det har alltid vært skjult nummer. Problemet er at skjult nummer også kan være kona fra jobb, fra skolen, enkelte jobbforbindelser osv. så jeg må ta telefonen....

Gammel 22-01-13, 23:13   #16
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hjemme har jeg aldri fått slike telefoner, men de ringer på jobb med jevne mellomrom. De settes på vent og står der til de legger på. Det er helt nytteløst både å kjefte og argumentere med disse folkene, så det gidder jeg ikke bruke tida mi på.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 19:55   #17
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg har heldigvis ikke vært plaget av sånne telefoner så langt, men min mor har fått opptil flere av dem. Hun blir like sur hver gang og serverer dem et tilfeldig utvalg av mer eller mindre passende ukvemsord på gebrokkent engelsk.

Det gjorde jeg også. Da spurte Windows-mannen: Could you please speak english? AI ÆMM SPIKING INGLISJ! svarte jeg.

Gammel 23-01-13, 20:08   #18
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det gjorde jeg også. Da spurte Windows-mannen: Could you please speak english? AI ÆMM SPIKING INGLISJ! svarte jeg.

Gammel 23-01-13, 20:10   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk overhøvling da de ringte her også. Men det ser jo ikke ut som om det hjelper, for de fortsetter jo i samme stil allikevel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.