|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?Ja, kan jeg det, mon tro?
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Jadda! Du kjøper ferdig sukkerfondant som du farger blå med gelefarge fra cacas. De smaker ikke så vondt, og er drøye i fargen. Du kan også tilsette litt smak med smaksoljer, for de fondantene er ikke akkurat superdigge. Men bedre enn marsipan. Eventuet så kan du lage marshmallowfondant selv. Den smaker (marginalt) bedre, men jeg syns det er et forbasket kliss å lage.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Det ligger et bilde av min i bursdagskakebildetråden. Jeg laget sjokoladekake med marshmallowfondantlokk. Jeg synes mmf er lett å lage, og det er mindre styr å farge den når man kan ha farge i mens massen fremdeles er flytende.
|
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?
Hvor kjøper jeg sukkerfondant i Oslo? Og hvor drar jeg for å finne blå geléfarge fra cacas?
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Jernia har blå gelefarge. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jernia.
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Jeg fant bildet, kjempekul kake!
|
|
|
#10 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Jeg fant oppskrift til marshmellowfondant på sidene til Cacas. Og så må jeg selvsagt en tur på Cacas-butikken.
|
|
|
#11 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Skal vi se. Jeg kommer til å trenge blå, hvit, svart og hudfarget fondant. Trenger jeg å kjøpe hvit farge for å farge fondant hvit, eller blir fondanten hvit? Marshmellows er jo hvite. I tillegg trenger jeg en smakstilsetning til fondanten. Regner med de har hundre ulike hos Cacas.
|
|
|
#13 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?Takk, Tallulah. Jeg forsøker meg på kjevlinga med melis i beredskap, etter barnas leggetid.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?MMF er mye lettere å kjevle enn marsipan.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fondante blir helt hvit, ja. Og det er mye enklere å farge fondaten mens man lager den, enn å farge ferdig marsipan.
|
|
|
#17 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?Den blir sikkert populær. Jeg måtte lage Ninjago-Kai til seksåringens bursdagsselskap. Da bygde jeg om en Byggmester Bob kake, og pyntet med vanlig farget smørkrem. Fordelte kremen med spatel i stedet for sprøyte, og fikk til en kul kake. Lykke til! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tankefull
|
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?Siden det er Lego ville jeg brukt gul istdenfor hudfarget. :bidrar med det lille jeg kan bidra med her:
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?Du kan få blå Wilton-farge av meg, hvis du ikke har kjøpt selv allerede. Jeg kan legge en boks med blå farge på plassen til yngstemann - jeg tok nemlig nylig av litt (mer enn nok) til en kollega, men han ble så gira at han endte med å kjøpe selv - så han ga meg det tilbake. Si fra hvis du vil jeg skal ta med i morgen!
|
![]() |
|
|