|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Summende hagerJeg har jo en over gjennomsnittlig miljøbevisst svigerinne som også er hageinteressert. Dermed var noe av det første hun tok opp da jeg flagget min nyvunne interesse for hagen nettopp dette med humlene.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/md/...html?id=726928
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Summende hagerJeg har ikke vært bevisst på det, nei, men samtidig har jeg mye humler i hagen som tydeligvis liker blomstene vi allerede har. Hadde humlebol i fjor.
|
|
|
#3 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Summende hagerJeg har tenkt noe på det, samtidig som en del av plantene jeg uansett har lyst på også er humlevennlige. Hjemme har jeg kjøpt lavendel i år, og jeg har satt en rhododendron på hytta - den husker jeg humlene elsket da jeg var liten.
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Summende hagerVi har mye humler, spørs om de liker trærne og ugresset vårt. Tenkte å plante litt blomster, så får finne noe de liker.
|
|
|
#8 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Summende hagerJeg har humler langt oppi halsen etter at de tok over Hagen vår for to år siden. Det var så mange og de var så aggressive at vi til slutt måtte få dem fjernet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Summende hagerVi har mengder med humler her så jeg tror ikke jeg trenger sette inn noen ekstra tiltak for dem. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Summende hagerHumler liker planter som er rød, gul, blå og lilla, ble jeg fortalt på Plantasjen.
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Summende hagerGrøss og gru. Bare tanken på å skulle ha flere flyvende dyr i hagen ...
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Summende hagerahh, så det er derfor vi har så mange løvetann da... Jeg som hadde tenkt å fjerne dem... (Jeg tar gjenre mot vårblomstrende humletips som ikke tiltrekker seg veps, om de finnes, jeg kan gjerne hjelpe humlene, men den løvetannen hadde jeg ikke tenkt å la leve sååååå aktivt. Gress innimellom løvetannbladene kan være pent det...
|
|
|
#15 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Summende hagerJeg har en blankmispel som blomstrer nå, og den anbefales i allefall ikke til de med vepsefobi. Herlighet for et liv det er i den buska.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Summende hagerhttp://www.dagsavisen.no/nyemeninger.../thread276413/
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Sv: Summende hager
Så foruroligende.
|
|
|
#20 |
|
Tankefull
|
Sv: Summende hagerJeg fikk ett foredrag om dette fra svigermor sist uke. Også 4 plakater med bilde av alle de ulike humleartene vi har i Norge, og hvilke av dem som er utrydningstruet. Jeg turte ikke annet enn å henge de opp i barnehagen.
|
![]() |
|
|