Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kontoen tømmes pga spill?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-13, 21:45   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kontoen tømmes pga spill?

Jeg går inn på nettbank, og der ser jeg over 1000 kr har gått ut av kontoen min, bare sjekk her. Beklager at det blir så stort.
2013-06-26 Visa varekjøp GOOGLE *GAMELOFT 14,00
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *GAME HIVE CORP 6,00
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *GAME HIVE CORP 30,05
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *MINICLIP 59,79
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *MINICLIP 59,15
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *MINICLIP 59,15
2013-06-25 Visa varekjøp GOOGLE *MINICLIP 118,93

Det er flere posteringer men jeg tenker dere har skjønt poenget. Har Googlet og funnet spill som ungene har på tlf. Festlig!

Gammel 27-06-13, 21:48   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontoen tømmes pga spill?

Skru av in app purchase og sett på passord.

Gammel 27-06-13, 21:51   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og da har du forhåpentligvis også lært å slå av kjøp i spill på alle iDingser, og å ikke dele passordet med ungene.
http://www.forbrukerombudet.no/2011/...oste-deg-dyrt-

Skjønner det er kjipt, men sympati får du ikke. Det kunne enkelt vært unngått.

Gammel 27-06-13, 21:54   #4
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Skru av in app purchase og sett på passord.

Hvordan gjør man det da? Vi har ingen i-dingser

Gammel 27-06-13, 22:13   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hvordan gjør man det da? Vi har ingen i-dingser

Det er det samme på android-telefoner også.

Skriv hva slags telefon(er) det er snakk om her, så er det alltids noen som har fasiten.

Gammel 27-06-13, 22:17   #6
Sola

Sola sin avatar

Standard

Hun har en Sony Xperia, ikke en helt ny.

Gammel 27-06-13, 22:19   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan slår man av in-app purchase på Samsung Galaxy Tab 2? Ungene har nettopp fått, jeg har prøvd å google men ikke funnet noen gode svar.

Gammel 27-06-13, 22:21   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Du må vel inn på Google Play og velge at man må ha kode?

Gammel 27-06-13, 22:22   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Og da har du forhåpentligvis også lært å slå av kjøp i spill på alle iDingser, og å ikke dele passordet med ungene.
http://www.forbrukerombudet.no/2011/...oste-deg-dyrt-

Skjønner det er kjipt, men sympati får du ikke. Det kunne enkelt vært unngått.

Nei bevares, tenk å ha sympati med noen som har vært uviten, det hadde jo vært helt krise.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 22:23   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må skrive inn gmai-passordet mitt om jeg skal kjøpe noe i Playstore. Ungene spiller endel, og jeg tviler på at de hadde turt å kjøpe noe uten å spørre først, men jeg tør ikke la være å ha passord uansett.

Gammel 27-06-13, 22:27   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg må skrive inn gmai-passordet mitt om jeg skal kjøpe noe i Playstore. Ungene spiller endel, og jeg tviler på at de hadde turt å kjøpe noe uten å spørre først, men jeg tør ikke la være å ha passord uansett.

Problemet med InApp-kjøp er jo at unger ikke skjønner at de kjøper ting. Spesielt de som ikke kan lese.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 22:47   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nei bevares, tenk å ha sympati med noen som har vært uviten, det hadde jo vært helt krise.

Det har vært så mye om dette i media de siste årene, og dette er virkelig noe foreldre bør sette seg inn i før de slipper ungene løs med dingser.
Ja, det er sikkert kjipt, men dette kunne vært forhindret.

Gammel 27-06-13, 22:53   #13
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Huff, dette er kjipt. Hvor gamle er ungene dine? Ungene mine vet hvordan de kjøper med ekte penger, men vi har sperre. Heldigvis, merker selv hvor lett det er å klikke feil. Det kommer jo opp flere ganger om man er sikker på kjøpet, da. ;-)
Hvis de vet hva de har gjort får de gjøre opp for seg.
Nå må du bare sette deg inn i hvordan du setter opp kode for kjøp av spill.

Gammel 27-06-13, 23:00   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk at barna faktisk har spilt! kontoen min ble tappet for tusenvis av kroner som ble ført som inapp-purchases på kontooversikten, men som var gjort uten at noen hadde logget seg inn i appstore med mitt brukernavn/passord. Det var svindel. Heldigvis kunne jeg bevise at ingen i husstanden hadde vært logget på i tidsrommet uttakene var gjort, og Apple kunne ikke bekrefte at innloggingen og kjøpene var gjort på lovlig vis. Jeg fikk igjen pengene mine. Det er lurt å skru av in-app-purchases og å stille inn kontoen slik at det alltid må legges inn passord.

Jeg synes forresten ikke det er så hyggelig å hevde at folk er dumme når slik skjer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 23:11   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Minsten her har en iPod. Helt i starten så tenkte jeg ikke på at det sikkert er lurt å holde passordet hemmelig men han og eldstemann har fått klar beskjed om å ikke kjøpe noe som helst uten å spørre. Sålangt har det gått fint men burde sjekke/ordne sånn at jeg bytter passord på den altså.

Gammel 27-06-13, 23:15   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Minsten her har en iPod. Helt i starten så tenkte jeg ikke på at det sikkert er lurt å holde passordet hemmelig men han og eldstemann har fått klar beskjed om å ikke kjøpe noe som helst uten å spørre. Sålangt har det gått fint men burde sjekke/ordne sånn at jeg bytter passord på den altså.

Det er lurt å skru av inn-app purchases likevel altså. Det er jo inni spillene får bein å gå på, og det er ikke alltid like tydelig at man kjøper ting for ekte penger når man er barn.

Og til Sola. Håper du får igjen pengene dine. Kjipe greier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 23:58   #17
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Sjekk at barna faktisk har spilt! kontoen min ble tappet for tusenvis av kroner som ble ført som inapp-purchases på kontooversikten, men som var gjort uten at noen hadde logget seg inn i appstore med mitt brukernavn/passord. Det var svindel. Heldigvis kunne jeg bevise at ingen i husstanden hadde vært logget på i tidsrommet uttakene var gjort, og Apple kunne ikke bekrefte at innloggingen og kjøpene var gjort på lovlig vis. Jeg fikk igjen pengene mine. Det er lurt å skru av in-app-purchases og å stille inn kontoen slik at det alltid må legges inn passord.

Jeg synes forresten ikke det er så hyggelig å hevde at folk er dumme når slik skjer.

Hør på pøbelsara, det er like vanlig å nå bruke appstore som svindel som det tidligere var med diverse netthandel.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 00:02   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har passord på vår, men jeg kjøper alltid ting og så må det ligge en stund før de kan bruke det. Ellers kan det bli veldig dyrt sier jeg. jeg visste ikke at man kan slå av in-app-purchases. Det skal jeg jammen gjøre på iPaden.

Gammel 28-06-13, 00:03   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har passord på vår, men jeg kjøper alltid ting og så må det ligge en stund før de kan bruke det. Ellers kan det bli veldig dyrt sier jeg. jeg visste ikke at man kan slå av in-app-purchases. Det skal jeg jammen gjøre på iPaden.

Du kan skru på at man må skrive passordet for hver gang man kjøper noe også, da trenger du ikke vente, man må skrive passord hver gang selvom man kjøper to apper rett etter hverandre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 00:07   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Du kan skru på at man må skrive passordet for hver gang man kjøper noe også, da trenger du ikke vente, man må skrive passord hver gang selvom man kjøper to apper rett etter hverandre.

Det visste jeg heller ikke. Takk. Det er jo det beste. FOr det KAN jo tenkes at det er et eller annet jeg har lyst til å kjøpe en dag. Bare ikke barbiepenger eller noe sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.