Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gelénegler i Oslo - hvor?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 11:58   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Gelénegler i Oslo - hvor?

Jeg må finne et sted for etterfylling av gelénegler i Oslo. Anbefalinger? Avbefalinger?

Gammel 07-08-13, 12:01   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gelénegler i Oslo - hvor?

Jeg liker veldig godt Lakkbar-drop-in stedene i Sandvika og Storo, altså, jeg liker at det er lavterskel og de er flinke.

http://www.lakkbar.no/meny

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 12:06   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Men gjør de gel-negler? ELler bare sånn gel-lakk? Jeg gikk litt lei av negler som stadig knakk i ferien så jeg støpte like godt fullt sett på hendene....

Gammel 07-08-13, 12:23   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja, nei, det vet jeg ikke, så bare at det sto noe om gel i menyen, jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 12:39   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Søk opp de som driver med Bio Sculpture Gel i nærheten av deg; veldig bra produkter med gel og av de designerene jeg har vært borti (om enn på Sørlandet), har det vært helt topp til nå. Jeg går etterhvert fast hos ei, på 3. året.

Gammel 07-08-13, 12:41   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Disse driver bl.a med Bio Sculpture i Oslo: http://www.blizpabislett.com/

Gammel 07-08-13, 12:45   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Du milde! Jeg leste gelésnegler og fatta ikke bæret.... det verste er at selv etter at jeg forsto hva det gjaldt så fortsatte jeg å lese snegler!

Hva er egentlig gelé negler? Det samme som akrylnegler?

Gammel 07-08-13, 12:47   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Du milde! Jeg leste gelésnegler og fatta ikke bæret.... det verste er at selv etter at jeg forsto hva det gjaldt så fortsatte jeg å lese snegler!

Hva er egentlig gelé negler? Det samme som akrylnegler?

Nei nei nei, akryl og gel er to veldig forskjellige ting. Det ene (akryl) langt mer kunstig enn det andre. Bio Sculpture er organisk og både mer skånsomt for egne negler samt at det føles og ser langt mer naturlig ut. På noen sitter det dog ikke like godt som akryl, men det må man jo nesten bare finne ut av. Jeg kan ikke ha akryl og bruker bare gel. Forsterker mine egne negler med en slags permanent gel og lakk, forlenger ikke. Det holder veldig godt og neglene blir ikke stein harde og "falske".

Gammel 07-08-13, 13:10   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Negledama mi sier at det ikke stemmer at gele er mer naturlig enn akryl. Begge deler er akrylprodukter

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:13   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Negledama mi sier at det ikke stemmer at gele er mer naturlig enn akryl. Begge deler er akrylprodukter

Da vil jeg gjette på at det er forskjeller også innen gel. Den gelen jeg snakker om er 100 % organisk og veldig langt unna akryl som produkt.

Annen gel kan jeg derimot ikke uttale meg om.

Gammel 07-08-13, 13:33   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Den gelen jeg snakker om er 100 % organisk og veldig langt unna akryl som produkt.

Kan du utdype dette?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:54   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan du utdype dette?

Det jeg vet er at det er helt fritt for MMA og EMA, parabener, eftalater, formaldehyd etc. Så vidt jeg vet er det også testet i bauger og kanter, og sies å være nær 100 % allergifritt.

Jeg husker slett ikke alle detaljer, jeg jobber jo ikke med dette selv heller, men har fått en hel del forklart av hun som steller neglene mine, som også etterhvert har blitt en venninne. Utover det skal jeg selvsagt ikke uttale meg skråsikkert, men jeg har forstått at dette er et mye mer naturlig og miljøvennlig alternativ enn mang annen neglbehandling og produkter.

Mer info er om mulig å finne på www.biosculpture.com (de norske sidene er under oppdatering).

Gammel 07-08-13, 13:57   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste de sidene, og endel andre sider om gelnegler, men den sier egentlig ingenting om innholdet. Monomer og polymer kan jo være av veldig mange ulike ting, egentlig, selv om jeg forstår at det som regel brukes om plastprodukter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:09   #14
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble så nysgjerrig at jeg måtte lese litt jeg og, fordi jeg hadde lyst til å svare at akryl jo også er et 100% organisk produkt - kjemisk.

Monomer og polymer er komponenter i plastprodukter, ja. En polymer er mange monomere som henger sammen kjemisk, enkelt fortalt. Men monomeren og herdeprosessen kan være så mangt.

Gammel 07-08-13, 14:18   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg skal søren meg spørre mer konkret om innhold i akkurat Bio Sculpture når jeg skal ned der til uken igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.