|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Diskusjon pågår..
|
|
|
|
#2 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur`?Trenger og trenger.. Man klarer seg sikkert med en bitteliten bag, men man kan jo ønske å ha med mer. Det er det som er så fint med å være voksen. Bestemmer selv og bærer selv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur`?
Jepp. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg tar alltid den störste kofferten min. Liker aa ha med nok til aa kunne kle meg etter hva jeg har lyst til akkurat da. Jeg tar ofte med meg to antrekk per dag (dagtid og kveldstid) plus alle bikiniene jeg har. Og noen strandkjoler. Og sko. Og sandaler. Og treningstöy. Og masser av toalettsaker, böker, saronger Etc. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Det kommer vel utelukkende an på hva hun selv vil og hvor mye hun greier/gidder å bære? Jeg hadde med en ikke altfor stor sekk da vi dro til Hellas i sommer, og da hadde jeg også Podens svømmeføtter og slikt i sekken - reiste i sandaler som var eneste par sko, og vasket klær en gang underveis. Skal man derimot ha med 12-14 antrekk og tilsvarende mengder sko, som jeg ser mange har, pluss minst to store badehåndklær, så trenger man gjerne en stor koffert.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg var nettopp en uke på ferie med klær til både meg og Poden i en 45L sekk. Det var i Norge, så vi hadde med tøy til både sommer og høstvær. Til Syden hadde jeg klart meg med mindre sekk til oss begge. Jeg reiser helst på samme måte som Skilpadda beskriver; ett par sko og lite annet dill.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg kjøpte ny koffert i dag faktisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Uten behov for kraftige sko, ytterjakker eller treningstøy, bruker jeg håndbagasje størrelse. Og en ryggsekk som håndbagaje i tillegg.
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Håndtaket til min gamle koffert ble ødelagt i håndteringen på flytur i sommer så den er kastet og jeg skal ønske meg ny til bursdagen min.
|
|
|
|
#10 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg skal snart av gårde, og pakker den største kofferten vi har.
|
|
|
#11 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?
Ja, det er akkurat det med vekten!
Og har sett på disse...utrolig lette og enkle å ha med å gjøre! Ønsker meg også noe sånt..
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg mener jeg har en av de største koffertene fra Samsonite (rundt 110 liter). Den er med uansett hvor jeg reiser, i alle fall om jeg reiser til utlandet. Pakker minst mulig til, og mest mulig fra.
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg er blitt mye flinkere å pakke. Jeg har en medium koffert hvis det bare er meg uten unger i en uke, litt større en kabinstørrelse. Jeg irriterer meg bare når jeg skal hjem og ikke har brukt halvparten. Jeg har reisestørrelser av toalettsaker, og begrenser sminke og stæsj, det hjelper veldig. Likevel har jeg plass til 8 par sko/sandaler og 10 par solbriller. :btdt: Og dette er til syden, altså. Det er mye mer utfordrende å pakke til høst/vinterreiser, eller norgesferie.
|
|
|
|
#14 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg hadde brukt en liten kabinkoffert til det formålet. Og fremdeles hatt bra med plass til overs. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Anbefaler denne kofferten på det varmeste.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Det var den jeg kjøpte Kokos, i rød! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Det er akkuat den typen jeg også ble anbefalt. Det må jo være super kvalitet for de har 10 års garanti.
|
|
|
|
#18 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Jeg har kjøpt Samsonite Firelite kofferter til ungene, men de koster en del mer enn Aerisen. Til gjengjeld veier de omtrent halvparten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?Er ikke Aeris en Samsonite da? Uansett dumt hvis de reduserer garantien! |
|
|
|
![]() |
|
|