|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Tjostolv Moland er dødDet er bekreftet at Tjostolv Moland er død. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Tjostolv Moland er død.Jeg tenker at det er veldig vanskelig å mene noe om det, men at jeg i utgangspunktet mener det samme om saken i helhet som jeg gjorde før.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Tjostolv Moland er død.Det er jo ikke kommet noen konklusjon på årsak enda, men han har jo vært mye syk.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Tjostolv Moland er død.Dette har vært kjent bare noen få timer, så jeg synes det er rart å skulle mene og diskutere så mye akkurat nå.
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tjostolv Moland er død.Synd for familien, men ellers har jeg ingen sterke følelser rundt saken. Han var dømt for mord-på en seksbarnsfar- og jeg tror ikke et sekund på at han var uskyldig. Mye verre med uskyldige mennesker som tortureres og dør i fangenskap hver eneste dag. (Men selvsagt, de er som regel ikke norske, og da er det ofte ikke så nøye med det.) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tjostolv Moland er død.Utrolig trist/tragisk/unødvendig at en ung mann er død i ett fengsel som har soningsforhold så fjernt fra vestlige soningsforhold, i ett land som har ett menneskesyn som strider mot de fleste siviliserte samfunn.
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tjostolv Moland er dødJeg føler for familien hans, ellers synes jeg lite om dette.
|
|
|
#12 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Tjostolv Moland er dødStakkars familie! Jeg synes også veldig synd på vennen hans som er igjen. Og, ikke minst på alle de andre fangene som sitter fengslet under forferdelige soningsforhold. I Kongo og andre steder. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Tjostolv Moland er dødHan er død, og det er trist for de som brydde seg om og var glade i ham. Og så har jeg tenkt et par ganger at det sikkert er tøft å sone i Kongo, og det oppsummerer vel stort sett det jeg har å si om saken. Diskusjon om skyldspørsmål har jeg hverken kompetanse eller annet grunnlag for å delta særlig i. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Tjostolv Moland er dødDet er trist, ja. Hele sakern er jo trist for så mange parter. Skyldspørsmålet vet jeg alt for lite om til å uttale meg.
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tjostolv Moland er dødJeg håper forøvrig, av hensyn til de etterlatte og hans nærmeste, at de behandler den avdøde pent og sender han hjem til Norge snarest.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-08-13 kl 00:53. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tjostolv Moland er død
Jeg har alltid ment det var justismord. Fp er sikkert delt i det synet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tjostolv Moland er død
Jeg tror ikke det er noen som mener at dommen er bevis for at de er skyldige. Heller guttas egne billedbevis og telefonsvarerbeskjeder. Tror heller ikke de fleste mener at de fortjener å sone under virkelig elendige forhold.
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tjostolv Moland er dødJeg synes det er horribelt at fengsler i noen land er så dårlige at man dør av å sitte i dem. Derfor er denne saken virkelig trist. Jeg har dessverre liten tro på at vi kan påvirke Kongo i noen som helst retning, bare erstatningssummene de dro opp i dette tilfellet, mot den norske stat for spionasje, bør vel si alt om hvor lista ligger. (To ganger statsbudsjettet eller noe i den retningen?) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Tjostolv Moland er dødFrench og Molands tidligere advokat, Furuholmen, kommer med krass kritikk av norske myndigheter, og mener blant annet at norske myndigheter ikke har gjort nok: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...d-4105476.html
|
![]() |
|
|