|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Første bud (boligkjøp)Hvis verditakst på en bolig + tomt er 2.7 mill, og prisantydning er 2.6, og man ikke aner hvor mange interessenter det er. Hva ville du budt som første bud hvis du virkelig var interessert?
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Første bud.Sånn som markedet er nå (bom stopp, har jeg inntrykk av), kan det hende både 2,4 og 2,5 er en grei start. Og vente med å by til du må (innen 24 timer etter første visning, er det ikke?).
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bud.Ah, og jeg som tenkte å briefe litt fra Moseboka. Sist redigert av Madicken : 26-08-13 kl 12:31. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Første bud.
Fikk råd om å by 2.2, men det synes jeg var veldig lavt.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Det er så vanskelig å vite. Kanskje mørner du selgerne da, kanskje blir de så sure at det blir vanskelig å forhandle med dem etterpå.
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Her er det hvertfall ikke bom stopp, så det er vel veldig avhengig av stedet. Jeg ville prøvd 2.4-2.5. Du ser fort om noen hopper opp til 2.7 liksom (det ville antakeligvis skjedd uansett).
|
|
|
#8 |
|
<*(((<
|
Sv: Første bud.
Korteste utløpsfrist for bud er klokken 12 virkedagen etter første visning, 24-timersregelen forsvant for en stund siden.
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Vet du noe om andre interessenter? Har boligen ligget ute for salg i lengre tid allerede?
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Hørte noen hadde følgende runde nå i sommer:
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Første bud (boligkjøp)
Det er LITT forskjell på 2.4 - 2.7 og 7.8 - 11 da.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Jada, det var mest ment anekdotisk.
|
|
|
#13 |
|
rakkarpus
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Vet ikke hvor lenge det har ligget ute. Så bare at de hadde hatt taksmann i fjor, men det behøver jo ikke bety at det har ligget ute siden i fjor.
|
|
|
#14 |
|
rakkarpus
|
Sv: Første bud (boligkjøp)
Ja, tror ikke vi satser på 2.2.
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Første bud (boligkjøp)Vår nabo solgte akkurat 200.000 under takst, så jeg ville startet lavt.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Første bud (boligkjøp)Det går treigt her også. Nabohuset har ligget ute siden mai tror jeg, og er ikke solgt enda. Han har fått bud på 4,5 som han avslo - prisantydningen er på rett under 5. Akkurat dette huset tror jeg er priset for høyt, men i vår gikk husene etter heftige budkriger rett etter visning, så tror det har roet seg en del. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Første bud (boligkjøp)Her går husene rekordraskt, og stort sett over takst, så jeg ville sett an markedet hvor jeg befinner meg før jeg bestemte budstrategi. Dersom vi var på husjakt, tipper jeg at vi ville satset på bud på prisantydning (gitt at denne var fornuftig) under normale forhold, men som sagt er boligmarkedet her i byen, og spesielt for eneboliger, ganske vilt for tida.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bud (boligkjøp)Huset vårt lå ute til 3,1mill |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Prisene går bare oppover her, eksempelsvis går identiske leiligheter som vi har for 700-800 K mer nå enn hva vi ga for den for kun to år siden. Galskap. Jeg ville undersøkt hva tilsvarende bolig har blitt solgt for i samme område de siste 2-3 mnd, og hvis det samsvarer med prisantydningen, ville jeg bydd 150-200 K under. Hvis tilsvarende hus har blitt solgt for lavere pris enn prisantydningen/takst, så ville jeg budt under det igjen.
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Første bud (boligkjøp)Jeg kjenner til en hytte som lå ute til 4,2 - eier sa nei til 3,9. Ett år senere måtte han godta noe mye lavere.
|
![]() |
|
|