|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneJeg leser i Dagbladet i dag at noen av de mest fremtredende rosabloggerne har nå blitt med i en dokumentar fordi de er lei av hvordan de blir sett på, etter å vie mesteparten av livet sitt til klær, sminke og nakenhet.
Ja, selvsagt. Men da må man jo komme noe man kan ta dem seriøst på også, da. Hun sier også at yrket hennes er veldig tøft. Selvsagt er det tøft å få alt man sier og gjør kommentert, og det er ingen tvil om at kommentarfelt kan være svært ondsinnede. Men jeg merker også at jeg blir litt lattermild. Rosablogging er et luksusfenomen, som ikke kan sees på som spesielt tøft. Det er svært frivillig, og det er ikke livsnødvendig for noen.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneBeklager, men jeg vet at jeg ikke kan høre eller lese mer om disse bloggerne uten å få høyt blodtrykk. :kommer ikke til å åpne linken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneJeg tittet gjennom bloggen til hun ene, og innimellom pouty bikinibilder og dokumentering av antrekk og skopark så skriver hun om Miljøpartiet De Grønne og NOAH. Og hun når jo definitivt ut til en målgruppe som kanskje ikke er mest interessert i politikk. Kan rosabloggerne representere en uutnyttet kanal for mer alvorlige aker enn shampoo og foundation?
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneEn dokuserie som heter Babe Adventure på dbtv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerne
Nei, på en egen webside.
Nei. Jeg tror fotografen vil opparbeide seg et navn (og syns sikkert det er toppers å reise rundt med pene, unge, nakne piker), og jeg tror jentene vil bygge seg en karriere som det litt sånn udefinerbare "kjendiser". Sånn som Aylar og Linni Meister. Man er kjent for å være kjent, rett og slett. Men jeg tror mange unge (jenter) kan misoppfatte det å bli kjent med å bli tatt seriøst, og jeg lurer litt på hvor den glitchen slår inn.
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneEnig med Tallulah, hadde jeg vært mora til han førtiåringen hadde jeg ikke bare blitt rasende, men skikkelig, skikkelig skuffa over at han ikke fant seg en mer samfunnsnyttig jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneNå var det jo ikke noe som het blogg når jeg var 19, men jeg forsøker å tenke at disse jentene også fantes dengang. Nå har de fått en kanal de kan promotere seg gjennom. Og jeg får som Rine høyt blodtrykk av hele konseptet, uten å kjenne dem eller å ha sett annet en snutten i HI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneDet jeg tror, helt ukvalifisert og uten å ha gjort en tøddel for å sjekke fakta, er at denne dokumentaren har en helt annen agenda enn å vise at dette er hardtarbeidende og seriøse jenter selv om de sier at det er det som er målet. :sherlock:
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Det her er vel de jentene som hadde fått bildet sitt på side whatever i Vi Menn da vi vokste opp. Men det forsvinner jo mye fortere enn det disse jentene holder på meg. Selv Aylar, Lene Alexandra og en av de andre har jo tatt til fornuften etterhvert og funnet seg andre, mer bærekraftige livsveier. Felles er jo også at de sier at glamourperioden kom av dårlig selvtillit, mobbing, fæl barndom og liknende. Når de har funnet noe annet å bruke energien sin på har de blitt mye lykkeligere.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneJeg tenker at dette er yet another resultat av ... alt. At man ikke lærer at ens handlinger får konsekvenser. (Oppfører du deg som et nek blir du oppfattet som et nek.) At reklameindustrien er så ekstremt sterk og ... overfladisk. Utseende er alt. At mødregenerasjonen bedriver slanking, botox, plastiske operasjoner og ekstremt utseendefokus. Kleskjedenes og leketøysforretningenes kjønnssterotyping fra treårsalder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Huttetu, ja. Jeg hadde et par på ungdomsskolen, som omtrent ikke kunne vente med å få skrellet av seg å komme seg på trykk i et og annet manneblad når de fylte 18. Det ble jo som du sier fortere borte, disse her foreviger ungdommens dumskap på mange måter, for evig og alltid. Det er litt trist egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Jeg vet ikke om det hjelper. Jeg syns glamourmodellering virker som et litt utkantnorgefenomen?
![]() |
#13 |
|
Nettopp derfor langt inn i skogen. I en tømmerhytte. Uten at noen andre mennesker får komme i nærheten. Bare ulvene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneMen blander vi ikke litt gmalourmodellering og rosabloggere her? Er det et stort overlapp? (Ikke en sjanger jeg kjenner godt, dette...)
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Jeg har inntrykk av at det er et visst overlapp. Hvertfall med de jentene som er profilert her.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneJeje, whatever makes you tick, tenker jeg. Det kan jo hende at disse jentene klarer å bruke sine 15 minuttes til noe annet enn å vise frem bikini og reklamere for sminke. I så fall er jo det fint for dem. Og målgruppen deres, som vel består av 1. gutter (og jenter?) som sikler på dem 2. jenter (og gutter?) som vil være som dem og 3. jenter og gutter som leser bloggen for å få seg en god latter/slenge dritt, får kanskje noen nyttige innspill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Dokumentar for å endre bildet av rosabloggerneJeg skulle ønske at et menneske disse jentene hører på og har tillit til forklarer dem at de sannsynligvis ikke kommer til å virke mer seriøse etter en 'babe adventure' sammen med 40 år gammel glamourbilderfotograf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
heimføing
|
Ja, nettopp!
Gjør det! Gjør det! |
![]() |
![]() |
![]() |