Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-13, 21:12   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Kjære dere!

Nå fikk jeg litt hakeslepp her jeg sitter i sofakroken og får presentert en invitasjon til bursdag fra min gutt som snart er 13 år. Invitasjonen er til bursdag til en gutt i klassen hvor det ønskes at alle tar med egen pc.

Jeg kjenner at jeg ikke ønsker den utviklingen som er i ferd med å skje i forhold til at pc brukt tar fullstendig overhånd og at det tydeligvis er helt vanlig. Gutten min stod og så på min reaksjon og sa; "Hva er så farlig med det?"

Hvor vil vi i forhold til den digitale verden?
Hva tenker dere?

Gammel 22-10-13, 21:16   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

At de skal bruke PC er jeg i og seg ikke så oppgitt over, men at foreldre tar det for gitt at alle har bærbar PC og at de i tillegg har anledning til å ta den ut av hjemmet, det synes jeg er verre. Det må jo bli innmari ekskluderende for den eller de som eventuelt ikke har en PC tilgjengelig da.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:18   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er like overrasket som deg!

Min eldste skal på korpstur til helgen. De har fått forbud mot ipad osv. med seg. Fint synes jeg.

Gammel 22-10-13, 21:18   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er vel ikke alle 13-åringer som har egen pc, det må bli veldig kjipt for de da i såfall.

Sist redigert av Chablis : 22-10-13 kl 21:26. Årsak: Veldig, ikke vedlig.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:19   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vil tippe mange 13-åringer ikke har pc, ja.

Gammel 22-10-13, 21:19   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke problemet egentlig, sånn bortsett fra at jeg ser Fadeses argument. Eldstemann har de siste årene hatt gure-bursdag for de nærmeste kompisene, en gang kom en av gjestene med stasjonær gaming-pc, jeg tuller ikke. De spiller, tuller, spiser pizza og koser seg. Høylydt stemning hele kvelden.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:22   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 13-åring har ikke egen PC. Han har en Ipad på deling med broren og låner min eller farens laptop til leksene. Vi hadde nok sendt med han en av våre, selvsagt, men hva med barn som ikke har flyttbare PC-er, eller PC-er i det hele tatt i heimen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:38   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så sant alle har en PC å ha med ser jeg ikke problemet. Hvordan mener du at en bursdag på et par timer er med på at PCer tar overhånd?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:40   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke problemet.
14-åringen her har vært i sånn type bursdag -gaming mot hverandre, pizza, tull, fjas og moro.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:42   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så sant alle har en PC å ha med ser jeg ikke problemet. Hvordan mener du at en bursdag på et par timer er med på at PCer tar overhånd?

Enig. Hos oss er LAN-happenings ein sosial høydare og noko poden kosar seg med både å planlegge og gjennomføre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:43   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette syns jeg bare er et problem hvis ikke alle bursdagsbarna har tilgang på laptop.

Det er fullt mulig å være veldig sosial og ha det gøy sammen selv om alle sitter med en pc i fanget. (Litt som at det er fullt mulig å være sosiale sammen og ha det moro på hver sin sykkel, egentlig.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:45   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet ikke om alle har pc. Ut fra hva dere skriver her så er det antakelig rimelig å tro at ikke alle har det.

Hvordan jeg mener at en bursdag på et par timer er med på at PCer tar overhånd? Jeg ser at snart 13 åringen stort sett ikke velger annet enn å sitte ved pc så fort han har sjansen. Når han har besøk av kamerater, eller er hos kamerater så er det pc`n som gjelder. Det å være "ute å leke" er et ikke eksisterende tema i våre omgivelser. På foreldremøter de siste årene har dette med pc-tider, antall timer og regler vært diskutert flittig og jeg har alltid sittet igjen med en følelse av at mange synes det er vanskelig å sette grenser. Det er selvsagt min opplevelse.

Jeg har antakelig et lite håp om at barna kan bruke tid på annet enn så mye tid på pc at når det skal inviteres til fødselsdag så kunne det ha vært en slik pause som kunne ha vært god. Jeg ser at jeg må sende denne tanken der den hører hjemme. I søppelkassen. Det virker å ta helt overhånd og at den gammmeldagse leken og omgangsmåten er fullstendig ut og det antakelig for alltid.

Det er et selskap på 4 timer han er invitert til.

Gammel 22-10-13, 21:45   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Min 13-åring har ikke egen PC. Han har en Ipad på deling med broren og låner min eller farens laptop til leksene. Vi hadde nok sendt med han en av våre, selvsagt, men hva med barn som ikke har flyttbare PC-er, eller PC-er i det hele tatt i heimen?

Det er vel vanligvis slutt på klassebursdager for 13-åringer, og da kan man jo håpe at foreldrene til bursdagsbarnet har oversikt over tilgangen på pc hjemme og at ingen blir utenfor?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:47   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det virker på meg som en lan-bursdag. Veldig moro for tenåringsgutter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:58   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at om man syns ungene sitter for mye rolig så er det i hverdagen man må gjøre endringer, ikke i bursdager.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:00   #16
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man er 13 år så ber man vel ikke alle i klassen uansett? Jeg vil jo tro at vedkommende bursdagsbarn har en viss idè om kompisene har bærbar PC eller ikke. Jeg ville reagert mye mer om det var snakk om en 10 års-bursdag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:02   #17
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når man er 13 år så ber man vel ikke alle i klassen uansett? Jeg vil jo tro at vedkommende bursdagsbarn har en viss idè om kompisene har bærbar PC eller ikke. Jeg ville reagert mye mer om det var snakk om en 10 års-bursdag.

Alle guttene er invitert så vidt gutten her i huset har informasjon om og husets gutt har ikke bærbar pc, men tenker at han skal ha med sin stasjonære.

Men men. Vi tenker ulikt og det er veldig fint å få høre deres tanker! Tusen takk!

Gammel 22-10-13, 22:06   #18
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vant til Lan-bursdager her også, klarer ikke å synes at det er noe galt i det?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:06   #19
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Lan-bursdag, tydeligvis den første for deres del, vel, det kommer flere. De er sosiale på nett og i samme rom. Helt normalt og kjekt for dem.

Trøsten er at du vet hvor de er.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:07   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har antakelig et lite håp om at barna kan bruke tid på annet enn så mye tid på pc at når det skal inviteres til fødselsdag så kunne det ha vært en slik pause som kunne ha vært god. Jeg ser at jeg må sende denne tanken der den hører hjemme. I søppelkassen. Det virker å ta helt overhånd og at den gammmeldagse leken og omgangsmåten er fullstendig ut og det antakelig for alltid.
Det er et selskap på 4 timer han er invitert til.

Jeg tenker som deg. Har ikke anledning å utdype mere nå men av og til må det gå ann å klare seg uten pc osv... Være sammen, ha det gøy uten "hjelpemidler"

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.