Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sjakk-VM

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-13, 21:17   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sjakk-VM

Følger du med?

Her er en fin kronikk som sier litt om sjakkens og denne begivenhetens betydning.

Gammel 09-11-13, 21:30   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjakk-VM

Ja, men ikke minutt for minutt liksom. Har fulgt med på oppladningen, og følger matchene om enn gjerne i ettertid.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:42   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg følger med. Om ikke minutt for minutt, så er VG sin direktesending oppe i egen fane gjennom arbeidsdagen, og jeg kikker innom nå og da. Akkurat i dag er det jo ekstra spennende, om jeg får si det, så jeg er innom litt oftere nå.

Gammel 13-11-13, 14:43   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg følger med, tv står på i bakgrunnen på formiddagen. Spennende avslutning nå.

Gammel 13-11-13, 14:50   #5
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Jepp, ser på. Spennande!

Gammel 13-11-13, 17:50   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp! Dette er temmelig stort, syns jeg.

Gammel 13-11-13, 17:54   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja følger med. Og går rundt på jobb og spør de som pleier å påføre meg sportssnakk "tja, hva synes du om kampen?" Litt sånn småkarslig.

Gammel 13-11-13, 18:40   #8
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.
Ser verken på liveoppdateringen eller sammendrag av noe slag.
Magnus Carlsen er uten tvil en utrolig dyktig kar, og kommet veldig langt, men sjakk intriserer meg like mye som å se gresset gro.

Gammel 13-11-13, 18:51   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt litt revet med. Jeg interesserer meg egentlig ikke noe særlig for sjakk, men jeg syns det er interessant med mennesker som er ekstremt flinke til noe. Også syns jeg det er veldig gøy med så mye interesse for noe så relatvit smalt, og som har blitt sett på som dølt i mange år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 21:45   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nope. Har ikke peiling på sjakk, så det har ikke noe for seg å se på.

Gammel 13-11-13, 22:05   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, finnes ikke interessert. Ikke kan jeg sjakk heller.

Gammel 14-11-13, 10:19   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har blitt litt revet med. Jeg interesserer meg egentlig ikke noe særlig for sjakk, men jeg syns det er interessant med mennesker som er ekstremt flinke til noe. Også syns jeg det er veldig gøy med så mye interesse for noe så relatvit smalt, og som har blitt sett på som dølt i mange år.

Vet ikke om man akkurat kan kalle det smalt, nå Carlsen blir rangert av Time magazine blant verdens 100 mest innflytelsesrike personer.
Men ja, her i Norge er det nok litt smalt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:21   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

... og det bidrar jo ikke akkurat til følelsen av allemannseie at dekningen frontes av Lahlum.

Gammel 14-11-13, 10:24   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og det bidrar jo ikke akkurat til følelsen av allemannseie at dekningen frontes av Lahlum.

Gammel 14-11-13, 10:29   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Njeei, men det er jo på VG. På NRK er det bl.a. Torstein Bae, og han fremstår vel ikke som noe smalere enn en hvilken som helst sportskommentator.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:34   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vet ikke om man akkurat kan kalle det smalt, nå Carlsen blir rangert av Time magazine blant verdens 100 mest innflytelsesrike personer.

Jeg vet at det er stort, men det er jo ikke stort på samme måte som fotball, liksom. Fascinasjonen for sjakk er noe helt annet enn interessen for fotball. Det er svært mange som ikke kan sjakk og dermed ikke kan følge kampen, på samme måte som en fotballsupporter kan følge kampen til tross for dårlige fotballegenskaper. Massen kan altså på tross av dette ha interesse av sjakk-VM, men ikke på samme måte som andre supportere.

Nja, han har fått en slags allemenn vår-egen-nerd-status, som jeg tror appelerer til langt fler enn man tror.

Fra et markedføringssynspunkt så syns jeg dekningen av Sjakk-VM er interessant, og syns f.eks. NRKs ekspert-team er eldig kule.

Sist redigert av Tallulah : 14-11-13 kl 10:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:41   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nja, han har fått en slags allemenn vær-egen-nerd-status, som jeg tror appelerer til langt fler enn man tror.

Ja, jeg er klar over det - de hadde jo ikke brukt ham ellers. Man blir jo helt fascinert.

Gammel 16-11-13, 15:27   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud så spennende sluttspill!

Gammel 16-11-13, 15:28   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg vil anbefale VG-tv sin nettside for sjakkVM, veldig artig å følge med!

Gammel 16-11-13, 15:28   #20
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Han er jo helt rå!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.