Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva har man på seg på 17. mai?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 14:57   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva har man på seg på 17. mai?

Jeg har alltid brukt bunad men ønsker ikke dette i år fordi den burde inn til vedlikehold (har arvet den etter bestemor og den begynner nå å trenge renovering)

Derfor har jeg jo ikke peiling på hva man kan eller ikke kan ha på seg 17. mai. Her inne er det jo mange som har peiling og som kan anbefale noe tenker jeg.

Gammel 10-05-07, 17:10   #2
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har man på seg på 17. mai?

En sommerkjole? Drakt? Pen bukse og topp?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 17:16   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ikke overpynta, men litt fin like vel. Feirer du i Bamble har så og si alle voksne bunad, ser det ut som. Bare ikke jeg da. Skjørt, kjole eller penbukse er greit. Lurt å ikke ta de tynneste toppene, eller at du i hvert fall har jakke. Har prøvd 17. mai i sommerkjole og ingen jakke, og det ble kaldt. Husk gode sko hvis du skal i tog.

Snusfornuftig hønemorhilsen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:09   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dogeriskjørt og en topp?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:25   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Et dogeriskjørt og en topp?

Næsj - det er jo hverdagsklær?

17. mai er fest, og jeg mener at den dagen går man aller helt i bunad. I og med at min har krympet litt i skapet () og jeg nekter å sy den ut, så må jeg også finne alternative festklær. Tror det blir kjole meg jakke til, evt skjørt og jakke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:28   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på meg noe som er fint, ikke overpyntet, og samtidig varmt nok til at jeg ikke fryser. Skjørt, drakt, kjole, pen bukse/jakke. Dongeriskjørt og topp syns jeg hørtes litt hverdagslig ut.

Jeg er ikke så glad i bunad for min egen del, og syns slett ikke det er det eneste korrekte antrekket på 17. mai.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:34   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Næsj - det er jo hverdagsklær?

17. mai er fest, og jeg mener at den dagen går man aller helt i bunad. I og med at min har krympet litt i skapet () og jeg nekter å sy den ut, så må jeg også finne alternative festklær. Tror det blir kjole meg jakke til, evt skjørt og jakke.

Hadde virkelig ikke hatt noen problemer med å gå i et dongeriskjørt og en fin top med pensko til på 17.mai.

Men det blir bunad.

Gammel 10-05-07, 18:40   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo litt an på hvor man tilbringer dagen også. Jeg tror ikke jeg gidder å styre med bunad når jeg ammer og dessuten høyst sannsynlig kommer til å vegetere hjemme det meste av dagen. Ville nok ha satset på et pent skjørt, tykk strømpebukse og matchende jakke eller noe den stilen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:47   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest mislykkete på 17. mai er vel å kle seg altfor sommerlig, så man ser helt blåfrossen ut. Som regel er det ikke sommer på 17. mai.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:48   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som passer.

Gammel 10-05-07, 18:48   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel er det regn 17. mai. :bergenser:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:01   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sier som de andre,drakt,pen sommerkjole eller lignende

Jeg skal ha bunad om dagen når vi ser barnetoget
På ettermiddagen er det tivoli her, og da skifter jeg til noe lettere
Mer i kategorien ovenfor

Olaklær, uansett type, syntes jeg ikke går i kategorien penklær

Gammel 10-05-07, 19:03   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bunad. Har kjempelyst på, skal se meg om etter en brukt neste år.

Jeg kommer nok til å ha på meg en pen bukse og blazer, og sorte sko med litt høye hæler. Vesla skal ha folkedrakt i rødt og sort.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:31   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Sier som de andre,drakt,pen sommerkjole eller lignende

Jeg skal ha bunad om dagen når vi ser barnetoget
På ettermiddagen er det tivoli her, og da skifter jeg til noe lettere
Mer i kategorien ovenfor

Olaklær, uansett type, syntes jeg ikke går i kategorien penklær

De går jo nesten i olaklær på den røde løperen nå jo!
Ingen ville ha reagert på olaskjørt her nei, om man stæsja seg opp litt med tilbehør. Olabukse og genser er liksom en ting, skjørt og pensko noe annet synes jeg.

Gammel 10-05-07, 20:16   #15
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Ett enkelt penskørt med en pen bluse/topp til får holde. Liker ikke å stæsje meg for mye opp.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:12   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hjelpe meg, jeg må kjøpe finklær til ungene.

Håper å klare å skvise meg inn i bunaden min i år, men jeg har mine tvil. Klarer jeg det ikke, har jeg en god unnskyldning for å kjøpe meg noe nytt og dyrt.

Ellers: Penklær, absolutt. Ikke dongeri. Skjørt eller kjole.

Sist redigert av Slettet bruker : 10-05-07 kl 21:18.
  Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:14   #17
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

:iiiik: Jeg har jammen meg ikke tenkt på at amming og bunad ikke er den enkleste kombinasjonen. For å amme tror jeg da at jeg må få opp skjorta av stakken og vrenge ut puppen på en eller annen måte...

Jaja, det skal vel gå?! Kjenner jeg blir litt svett ved tanken, men bunaden skal på tror jeg...

Sånn ellers synes jeg en kjole, drakt, skjørt eller penbukse er sånn passe til 17. mai.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:17   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

17.mai er festdag! Man kler seg pent! Selv bruker jeg bunad de gangene jeg er i Norge eller steder hvor det kan feires, men dersom man ikke har bunad kan man ta på seg pent skjørt eller kjole, med tilhørende pene og rene sko. Man kan jo alltids se på gradestokken for å se om man skal ha strømper eller ei, og om de skal være tykke eller tynne.

Gammel 10-05-07, 21:35   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Bunaden/drakten min må syes om, ikke helt riktig i livet mer og blir ubehagelig på. Men det er enten det eller noe veldig pent. For 3 år siden hadde jeg tilogmed hatt.
Jeg har kjøpt ny kjole!

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 10-05-07 kl 21:53.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:38   #20
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Hva som helst så lenge man har ørepropper valium og et anstrengt smil....

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.