|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvordan lage medisterkaker :blond:Tenkte å lage rotmos, medisterkaker og vossakorv til middag i morgen. Jeg er egentlig kun vant til å ha medisterkaker til ribbe en av juledagene, og da kjøpekaker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan lage medisterkaker :blond:Medisterdeigen steker jeg bare som den er. Eller så tar jeg svinekjøttdeig, sper med fløte, krydrer med muskat, salt og pepper og steker den.
|
|
|
#6 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvordan lage medisterkaker :blond:
Det hørtes godt ut, kanskje lage noen mindre kjøttboller enn digre medisterkaker. Hvor mye fløte til en pakke svinedeig forresten?
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan lage medisterkaker :blond:Jeg bruker oppskriften fra et gammelt hefte med julemat fra opplysningskontoret for kjøtt, men jeg tror det er den samme som ligger på matprat.no. Endringen jeg gjør er at jeg bytter ut halvparten av medisterdeigen med karbonadedeig, det syns jeg blir mye bedre både smaks- og konsistensmessig. De blir veldig gode, og littegrann sunnere. Jeg øker også bittelitt på kryddermengden. Muskatnøtt må jeg droppe på grunn av nøtteallergiker, men har gjerne i littegrann nellik og allehånde. Jeg lager de ganske små. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan lage medisterkaker :blond:Er det farse eller deig du har? Hvis det er farse, er den ferdig spedd og kan bare stekes.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Har han reagert på muskatnøtt? Jeg bruker det og har ikke tenkt på det ift allergi. Det har gått bra til nå heldigvis.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Jeg googlet og fant dette:
Kokos går bra her, men ikke mandler. Flaks at muskatnøtt har gått bra for min del da.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Omtrent slik gjorde jeg det også, bare at jeg halvblandet med kjøttdeig av svin. I tillegg hadde jeg i litt presset hvitløk, og det ble veldig populært.
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Kan sikkert gå bra her også. Bare så utrolig kjip julaften hvis det skulle vise seg å ikke gjøre det, så jeg ofrer muskatnøtten. Det er ikke noe vi sjekker om han spiser medisterkaker andre steder, så jeg regner egentlig med det er trygt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan lage medisterkaker :blond:1-1,5 dl kanskje til 400 g.
|
![]() |
|
|