|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Og vet noen hvilke kriterier det er for å få satt opp noe slikt?
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Jeg tror det er litt strengt med hvem som kan sette det opp, vi fikk ikke lov i gata vår. Noe med kommunal vei og ikke lov med skiltstolper? Husker ikke. Uansett, naboen tok saken i egne hender og hang ett skilt på en lyktestolpe. Ingen har tatt det ned. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
lettere utlada
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?
Ah ja det er vel sånne regler også... Ja jeg har jo sett rundt omkring at det er private skilt som er blitt satt opp.
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Barn leker er ikke er offentlig skilt, og ikke noe offentlige myndigheter setter opp. Med mindre noe drastisk har endret seg i skiltforskriftene på de fem årene siden jeg jobbet med tranfikksikkerhet. Man kan bestille og sette opp selv, men ikke på offentlige skiltstolper (og ikke slik at det tar sikt).
|
|
|
#5 |
|
lettere utlada
|
Å er det sånn det fungerer. Hvor bestiller man det?
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Hvis det er privat vei, så kan dere kjøpe på Clas Ohlson eller Biltema (eller bestille fra VIking) og henge opp selv. Det har vi gjort. Viking sier:
|
|
|
#8 |
|
trøtt
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?De fleste kommer unna med et slikt fra Biltema, har jeg sett. Sålenge det ikke er en veldig trafikkert vei og hovedsakelig boligområde så får de henge. Det er dog litt smart å være nøye med hvor det settes opp pga trafikksikkerhet.
|
|
|
#10 |
|
Shake it out!
|
På kommunal vei skal du være litt forsiktig med å sette opp private skilt. Du risikerer at kommunen skrur det ned igjen = bortkasta penger.
|
|
|
#11 |
|
lettere utlada
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Hvor kan jeg henvende meg for å høre om det er greit at vi setter opp skilt da? For jeg vil ikke risikere at det blir skrudd ned igjen selvsagt.
|
|
|
#12 |
|
Tatt på
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?De som tør å kjøre fort gjennom gatene der du bor tror jeg ikke tar mer hensyn om det kommer et skilt om barn leker. De kommer til å kjøre fort uansett.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Jeg vet om et sted der de har laget skilt selv i begge endene av veien, så når man kommer kjørende inn veien står det først et hjerte med "Vi har ingen å miste!" og et stykke lengre bort står det et hjerte med "Takk!" |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En Som Trener
|
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Jeg fikk gratis skilt fra Viking (2 stk) for noen uker siden, så det stemmer nok at du ikke finner pris. Men vi har jo nå oppdaget at det muligens ikke er lov å sette opp skilt uten søknad her, så de står inne på roterommet enn så lenge.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?Vi hang opp skilt selv (på en lyktestolpe i offentlig vei), og ingen har plukket det ned. Kjøpte på Biltema.
|
![]() |
|
|