|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
![]() Presset ut av arbeidslivetHei folkens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetDet høres veldig vanskelig ut. Håper noen her inne kan gi deg råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivet
Det er vel fordi barnevernet ikke lenger anser det som en barnevernssak, siden kilden til at de kom inn i bildet i første omgang er eliminert. Dessuten er de vel presset fra kommunen siden dette tiltaket er ekstremt kostbart (Fir meg som far er det jo helt sykt at økonomi skal være en faktor i diskusjonen om min sønns fremtid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
![]() |
Jeg kjemper med nebb og klør. Har klart å sørge for at han har et stabilt og godt hjem, og har gjort barnevernstjenesten til lags på alle mulige måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetHvor er SFO oppi dette?
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetDersom barnevernet ikke anser det som en barnevernssak men sønnen din fortsatt har behov for oppfølging ville jeg bedt om at det oppnevnes en koordinator og lages en IP . Hvilke andre instanser er inne rundt sønnen din? BUP? PPT? Jeg ville også bedt (ikke krevd!) barneverntjenesten hjelpe meg i overgangsfasen, og ikke avslutte saken før IP er laget. Har du godt forhold til saksbehandleren din hos barneverntjenesten kan du også be han eller henne være med deg i møter med NAV. Akkurat NAV sitt reglement er ikke min sterke side, men hva med pleiepenger eller omsorgsstønad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
SFO er ikke aktuelt siden dette er en av arenaene der det blir for uforutsigbart til at han kan fungere normalt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
Jeg har meget høy stjerne hos saksbehandler i barnevernet, hos skolen, hjelpetiltaket og hos BUP. Gjentatte ganger har jeg tatt opp denne problemstillingen i ansvarsgruppemøter, men ingen ser ut til å ha noen systemer som sørger for at min trygghet bevares oppi alt dette. Jeg gir meg selvfølgelig ikke, og jeg skal følge opp sønnen min om det så betyr min personlige ruin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetJeg er mamma til en gutt med spesielle behov, og vi har vært "gjennom systemet". Jeg er ikke fagperson, bare så det er sagt. Sist redigert av m^2 : 21-03-14 kl 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetKommunen har plikt til å finne koordinator og lage IP dersom du ber om det. Ut fra det du skriver er det allerede flere forskjellige instanser og meninger inne i bildet. En IP vil gjøre samarbeidet rundt sønnen din mye enklere både for deg og hjelpeapparatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Søk om at han får assistent på SFO |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Pleiepenger får du bare for ganske dårlige barn evt progedierende medisinske tilstander, det er høy terskel på det. Sist redigert av m^2 : 21-03-14 kl 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nybegynner
![]() |
Et par meget gode innspill der jeg skal ta med meg til neste ansvarsgruppemøte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetProblemet er da at han ikke klarer seg uten tilsyn ift andre barn på samme alder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nybegynner
![]() |
Jeg kommer nærmere og nærmere å vurdere Østbytunet som en siste utvei. For selvom jeg ikke ønsker å se han på en institusjon, og frykter hva det kan føre til når han blir eldre, tenker jeg som så at det vil være mye verre for ham dersom jeg ikke klarer å forsørge han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nybegynner
![]() |
Han er alltid under oppsyn for å unngå negative episoder med elever, lærere eller andre personer i sine omgivelser. Han klarer seg alene hjemme i korte perioder (en rask tur på butikken osv.) men han er så avhengig av stabilitet og omsorg at det er helt uaktuelt for han å være hjemme alene i tiden mellom skolens og min arbeidsdags slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|