|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Kafé i OsloJeg skal til en snartur til Oslo denne uken og har en del tid jeg har tenkt å tilbringe på en komfortabel kafé, kun sammen med en god bok og en kopp varm sjokolade. Kan noen anbefale meg kaféer i Oslo hvor det lar seg gjøre? Jeg skal bo på et hotell i nærheten av Oslo Spektrum.
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Kafé i OsloMå det være i nærheten av Spektrum? Hvsi du er ute etter et sted med gode stoler, hvor du kan bli sittende en stund er bibliotekbaren inne på på Hotell Bristol et godt tips. De har også nydelig kakao/varm sjokolade. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kafé i OsloTakk for svar!
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kafé i OsloTror de har en koselig enn inne på Grønlands Torg |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kafé i OsloJeg liker United Bakeries, kanskje spesielt den på Sofies plass/Frydenlund eller Skillebekk - men det er et stykke unna for deg.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kafé i OsloTakk for svar! Jeg drikker ikke kaffe, så akkurat kaffekvaliteten er ikke avgjørende. Da er det viktigere med sittekomforten...
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Kafé i Oslo
Ja, det var det jeg svarte utfra. UB har som regel en sofabenk med saueskinn.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafé i OsloEvita i Brugata har småbord og stoler, Evita på Grønlands torg har bare barkrakker.
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Kafé i OsloDu har jo Fiasko som ligger vegg i vegg med hotell Plaza. Det er en bar, men det står at den åpner klokka 10. Jeg tror de har varm sjokolade, men er ikke helt sikker.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafé i OsloMen det er ikke noe hyggelig å sitte på Fiasco i mange timer altså. Også lukter det jo øl der.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Ah, viktig informasjon!
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Kafé i OsloTa trikken fra Brugata til Frogner stadion. Gå av, kryss veien og gå på Coffi. Den er veldig hyggelig. Det tar omtrent 17 minutter og er en hyggelig trikketur gjennom byen.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kafé i OsloTa trikken til Åpent bakeri bak slottet. Helt vanlige sittebenker, men ok puter så du klarer nok å dandere deg. Og godt bakverk og hjemmelaget syltetøy.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kafé i OsloVeldig glad for alle svar! Jeg har en hel dag der jeg skal underholde meg selv, så det gjør ikke noe om det tar litt tid å komme meg til/fra. Bare jeg ikke trenger å gå så langt. Reisefølget, som skal være opptatt med andre ting, vil helst at jeg holder meg i nærheten, men nærheten-schmærheten... Oslo er da ikke en kjempediger by, heller...
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Den finnes ikke lengre. Men kan anbefale Litteraturhuset vis a vis.
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kafé i OsloHva med Bugges i Markveien, der er det komfortabelt og utenfor det mest belastede området. Trikk til Nybrua.
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kafé i OsloBugges i Markveien er et greit alternativ. Der har de stoler å synke ned i, og en helt grei lunsjmeny. Det er et par trikkestopp unna spektrum. Kjøp dagskort på trikken, og så slipper du å tenke mer på hvor mye du reiser kollektivt.
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
"Utenfor det mest belastede området".
|
|