|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Kan ikke tenke meg til at det er lov å gjøre sånne ting?
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Så utrolig frekt og dårlig gjort
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Politianmelde, selvsagt. Skulle ønske vi hadde gjort det samme da naboen gikk løs på thujaen vår i fjor sommer, men vi valgte å la være for å prøve å beholde naboskapet. Men siden dette er naboer som for dere er perifere så trenger dere ikka ta hensyn til det. Det er jo et klart brudd på naboloven, og det er hærverk på annen manns eiendom.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Plaster?
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Huff! Personlig synes jeg at solforhold på egen eiendom bør veie veldig tungt i slike nabospørsmål, men å ta seg til rette på denne måten er helt forferdelig. Hvorfor i all verden kan man ikke bare ta kontakt på en hyggelig måte?
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Dette er jo helt vanvittig!
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Jeg har ikke peiling på hva som kan gjøres med treene, men anmeldt ville jeg helt klart. Men ring til en gartner i morgen, de kan sikkert gi deg noen tips.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?I tillegg til anmeldelse så kan dere ringe Friluftsetaten for råd. Det har stått mye i Ullernposten eller Vestre Akers avis eller hva det heter om en sak ved Lysakerelva der noen har gjort det samme på en hel masse trær. Så de har sikkert noen tips om "førstehjelp".
![]() |
#11 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Anmeld det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?
Bra idé, det skal jeg gjøre. Jeg skal ta bilder og så skal jeg se om vi har litt podevoks hjemme som litt førstehjelp i vært fall. Deretter ringer jeg hagesenteret i området og hører hva de sier. Kanskje man kan bandasjere trærne på noen måte |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Folk er sinnsykt frekke. De ville sikkert ikke spørre for de var redd for å få nei. Det hadde blitt veldig opplagt hvem som hadde skada trærne da.
![]() |
#15 |
|
Jepp, men terrassene er faktisk et godt stykke unna, det er til og med en annen hage mellom (men de kjenner vi godt og har en god dialoge med, de er vi helt sikre på at de ikke skulle gjøre noe slikt, de skulle spørre). Ingen av trærne er innefor den grensen. Som sagt så hadde vi gjerne latt dem ta ned to av trærne, det siste vil vi gjerne ha igjen, da det er en del av en allé, men de hadde gjerne kunnet ta toppen (i november). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du vet at det er like fullt ulovlig å ta seg til rette uten at eieren av trærene er enig?
http://gammel.viover60.no/nytt-nytti...t/nabotre.html
![]() |
#17 |
Livsnyter
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Jeg er faktisk regelrett sjokkert over hvordan enkelte tar seg til rette. Du har fått mange gode råd her i tråden og jeg håper virkelig at dere får reddet trærne og "tatt" synderne. Slikt gjør man bare ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Takk for link. Problemet er jo at vi ikke kan vite helt sikkert til 100 % hvem det er.
Ja, nå har vi i vært fall blitt fast bestemt på at vi skal redde trærne, det har jo bare gitt motsatt effekt mot det naboene ønsket. Hadde de spurt oss så hadde det som sagt vært helt greit med to av trærne (og det tredje kunne toppes så at de fikk sol på terrassen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?Litt off topic, men... Klarte å lese overskriften: En nabo har ødelagt tre tær.
![]() |
![]() |
|
|