Fra grå mus til egen stil, er det mulig?
Nå er våren her, og tradisjonen tro sitter jeg og surfer på klær og sko. Får alltid lyst til å oppfylle en gammel drøm hver gang det blir vår - nemlig å bli litt mer personlig i stilen og gjøre litt mer ut av det når jeg kler meg. Dessverre blir det alltid bare med drømmen, jeg kommer liksom aldri dit at jeg kjøper de tingene jeg faktisk ønsker meg. Jeg vet ikke hvorfor, men det er nok en blanding av å ikke tørre og å ikke ha tro på meg selv, redsel for å skille meg ut.
Jeg vet egentlig hvor jeg vil. Jeg liker å pynte meg, da jeg gikk i barnehagen nektet jeg å dra hvis jeg ikke hadde skjørt eller kjole. Jeg liker det som er litt retro eller litt rocka, striper (og prikker), jeg liker gjerne det som er litt nytt, jeg liker å skille meg litt ut (selv om jeg og er redd for det). Jeg har en liten byste, definert liv og store ben og hofter, derfor foretrekker jeg sko med hæl, kjoler og skjørt med a-form. Jeg liker å pynte meg med smykker og andre accessories.
Problemet er at jeg så og si aldri tør å gjøre det overforstående, selv om jeg har lyst. Jeg går rundt i bukser og gensere jeg egentlig ikke liker så godt, fordi de er trygge og vanlige. Nå når sommeren kommer så blir det alltid et større problem fordi jeg ikke liker shorts og capribukser, men vet ikke hvordan jeg skal sette sammen et antrekk med kjole eller skjørt. Og vet ikke helt om jeg tør å bruke det heller.
Noen som har hatt det på lignende måte? Noen som har utviklet en egen stil i voksen alder (jeg er 30 nå). I dag har jeg vært syk og har hatt noen timer til å surfe på klær og sko, og da kjenner jeg stressnivået stige. Også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli en som tør slike ting.
|