|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Foreldre og ekstremsportEr vi egoister?
Her er det noe galt som ikke er riktig! Sist redigert av Bamsemums : 14-05-14 kl 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsport.Jeg vurderer risiko i det jeg gjør på en helt annen måte nå enn før jeg fikk barn. Jeg ser hvor enormt dramatiske konsekvenser det vil ha for barna om jeg døde brått, og derfor er det ting jeg ikke ville drømme om å gjøre i dag som jeg ville gjort tidligere.
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportNja. Jeg er litt delt.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsport.Jeg har aldri vært noen høyrisikosøker, så det er lett for meg å si. Men ja, jeg syns det er egoistisk å drive med sport med veldig høy risiko når man har barn. Det samme gjelder vel igrunnen å øke risikoen for å dø tidlig med røyking og annen ekstremt usunn livsførsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportDet er vanskelig å mene noe om uten å definere ekstremsport først.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsport
Ja, det kan det ikke være noe tvil om, men tenker du at det betyr at man bør droppe det? Alltid?
![]() |
#7 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportI utgangspunktet synes jeg det er egoisme, men samtidig er jeg enig med Kirsebæret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportHvis du har lyst til å fortsette med slike aktiviteter så bør du i hvert fall ha noen skikkelig, skikkelig, skikkelig gode forsikringer som også gjelder for sporten, slik at ikke familien får økonomiske problemer med uførhet eller dødsfall. Har du ikke råd til forsikringene, har du ikke råd til sporten heller.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportBilkjøring er noe de fleste vanskelig kan unngå helt, uten at det får store konsekvenser i hverdagen. Hvis man kjører så trygt man kan selv så anser jeg ikke det som en høyrisikosport på samme måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
Jeg kan jo umulig si noe om hva alle andre bør gjøre. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at det er egoistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
Poden er viktigere for meg enn alt annet, selv om jeg noen ganger gjør ting som setter meg i fare. Selv om jeg har røyket det meste av livet hans, så er han viktigere for meg enn røyken.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, det syns jeg også det er, altså. Jeg bare lurer på om det er en selvfølge at man skal kutte ut noe fordi det er egoistisk?
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportNei, de fleste regner jo ikke med å dø selv om de driver med noe med høy risiko, og jeg tviler ikke på at de er glade i barna sine. Folk har bare forskjellig risikovurdering, antar jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportTja. Jeg har selv valgt å ikke fortsette med en sport, fordi eventuelle skader ville i stor grad gå ut over familie og jobb. Dette var ikke høyrisiko som i dødsfall og lammelser, altså, men relativt høy fare for knekte ben. Samtidig så drev ikke jeg på et høyt nivå, så det var relativt lett å slutte.
![]() |
#15 |
This is normal!
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportSom Kanina skrev, er det vanskelig å si noe absolutt om dette uten å diskutere ulike former for ekstremsport.
![]() |
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
Men bør man ikke ta den før man bestemmer seg for å få barn? Dette mener jeg man bør ha tenkt gjennom på forhånd. Hvis man ikke kan leve uten adrenalinkikk så er det en ærlig sak det, men da bør man kanskje velge bort barn.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportIdretten som bedrives i hovedinnlegget går ikke automatisk under en idrett man bør slutte med i min bok. Men det kommer veldig an på hva slags forelder den som bedriver det med er ellers, og hva slags forsikringer som finnes.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg var en aktiv fallskjermshopper i flere år og jeg kan ikke si at foreldrene mine elsket det, men samtidig så syns jeg at de var rimelig avslappet. Nå var jeg over 20 år når jeg begynte. Balansekunster og lignende hadde jeg gjort det meste for å stoppe, men ellers håper jeg at jeg har forståelse for gleden av å drive med noe som man brenner for. Men hvem vet hva jeg føler om det skulle bli aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportMen Pelen, det blir jo noe annet - her var det snakk om foreldre som driver med ekstremsport, ikke hva foreldrene til de som driver med det mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|