Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg er havren, jeg har briller på

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 12:02   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er havren, jeg har briller på

Lillegutt ville jeg skulle synge jeg er havren ut av sangboka idag, og den versjonen jeg har i hodet var omtrent sånn:
Jeg er havren jeg har briller på
Nå studerer jeg på NTH
lalalalalalalalalaaa
mor og far er veldig stolt av det

Hvor i all verden har jeg dette fra?
Jeg har ikke gått på NTNU heller... noen som kjenner den versjonen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 12:16   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er havren, jeg har briller på

"Jeg har artium, jeg har briller på
Jeg studerer nå ved NTH
min poengsum den er 75
mor og far er meget stolt av dem

Jeg har akademisk borgerbrev
Det har kostet meg en masse strev
...."

Resten husker jeg ikke. Fra "Smørekoppen", sangbok for NTH, min fars versjon fra ca. 1950.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:03   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det ikke vært for at min søster mistet min utgave av Smørekoppens visebok for noen år siden så skulle jeg ha funnet sangen til deg. Den er ganske kul.

Gammel 28-05-07, 17:47   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Resten husker jeg ikke. Fra "Smørekoppen", sangbok for NTH, min fars versjon fra ca. 1950.

NTH-Maskin ;presiserer:
http://www.smorekoppen.ntnu.no/index.php?id=55

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 18:05   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er omtrent som følger:

Jeg har artium. Jeg har briller på.
Jeg studerer nå på N.T.H.
Jeg har gitt meg vitenskap i vold.
Gud velsigne deg, min stakkars knoll.

Jeg har lue. Den har silkedusk
og den fikk jeg for min gode husk.
På min skulder er dens hvilested,
men det hender at den faller ned.

Jeg har a-ka-de-misk borgerbrev.
Det har kostet meg en masse strev.
Min poengsum den er syttifem.
Mor og far er meget stolt av dem.

Jeg har artium. Jeg har briller på.
Jeg studerer nå på N.T.H.
Hvis jeg husker like godt som før,
ender jeg en dag som ingeniør.

Gammel 28-05-07, 19:49   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

NTH-Maskin ;presiserer:
http://www.smorekoppen.ntnu.no/index.php?id=55

Ahhh, mimre. :smøregutt:

Gammel 28-05-07, 19:51   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk Smørekoppens visebok i gave for noen år siden, den er fantastisk festlig!

Gammel 28-05-07, 20:12   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn var den ja! Takk skal dere ha!
Jeg kan ikke huske at jeg noengang har sunget den
Jeg har en mistanke om at min far kan ha sunget den som nattasang daj egv ar liten. For å si det sånn, "Her er Bacchus" og lignende repertoire fikk en kjapp slutt som nattasang da farmor overhørte han synge den til meg da jeg var en 3-4. Da jeg begynte som student var jeg forferdelig forvirret over at jeg kunne den utenat, men det fikk jo sin forklaring da jeg nevnte det hjemme Da fikk jeg forklart hele historien.

(foooor heeer er Bacchus her kommer vi, her er alkoholen osv. "Sa du vann? nei fy fxxx, det er det som har drept mange tusen mann".
Evt "å øl og dram og øl og dram osv, som jeg også oppdaget at jeg kunne
Fine nattasanger for små barn )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:13   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

"Det var i gode gamle dager, da Bacchus levet, da Bacchus levet".

Gammel 28-05-07, 20:14   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg fikk Smørekoppens visebok i gave for noen år siden, den er fantastisk festlig!

Husker spesielt denne:

"En gammel munk gikk ut for at spasere
thi solen sken så varmt nu ved Sankt Hans
Han orket ikke sitte inne m-e-e-re
og telle bønner på sin rosenkrans"

Og den tilhørende tegningen av flyvende ku.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:27   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Smørekoppens visebok er også en fin og tradisjonsrik bok, og forteller faktisk mye om studentlivet i Trondheim opp i gjennom årene. Det er selvsagt mange drikkeviser, men også mange viser som er laget til diverse revyer og fester som linjeforeningene hadde (ikke bare Maskin, men mest det). Den er kommet ut i utallige opplag, og til og med biblioteket hjemme (lang borte fra Trondheim) hadde et eksemplar stående. Dere kan tro min mor ble lang i maska og en smule lattermildt da hun fant den det året jeg begynte å studere i Trondheim.

Mange av sangene lever også i beste velgående i miljøet i dag og synges på de store festene av en haug festglade studenter.

Gammel 28-05-07, 20:39   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Steike - er det bare ingeniører her inne?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:41   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Sivilingeniør om jeg må be.

Gammel 28-05-07, 20:43   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Smørekoppens visebok er også en fin og tradisjonsrik bok, og forteller faktisk mye om studentlivet i Trondheim opp i gjennom årene.

Ja, det er vel det som er den mest klassiske viseboken, er det ikke? Pappaen min har den stående i hyllen, sammen med "Aarhøneklukk" (han gikk på bygg), og da linjeforeningen min (Nabla) ga ut sin egen, rundt 1994, var det ganske mange av visene som var hentet fra disse gamle. (Det kom også med en del nye, blant annet en som jeg hadde skrevet, men irriterende nok tok de ikke med navnet mitt. Der røk vel den sjansen til å bli kjendis blant fremtidige studentgenerasjoner. )

Gammel 28-05-07, 20:45   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fru overingeniør, om jeg må be.

Gammel 28-05-07, 20:47   #16
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det alltid slik at det mest interessante i innlegg står i parantes?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Det kom også med en del nye, blant annet en som jeg hadde skrevet, men irriterende nok tok de ikke med navnet mitt. Der røk vel den sjansen til å bli kjendis blant fremtidige studentgenerasjoner. )

Du kan jo deklamere den for oss, så kan vi fortelle alle fulle, syngende studenter i Trondheim at vi kjenner den som skrev den?

Gammel 28-05-07, 20:49   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du kan jo deklamere den for oss, så kan vi fortelle alle fulle, syngende studenter i Trondheim at vi kjenner den som skrev den?

Jeg tror ikke den har blitt noen stor hit. Jeg mener å huske at den begynte med "Når nettene blir lange og panikken setter inn" - jeg har brukt akkurat den begynnelsen flere ganger, vet jeg.

Gammel 28-05-07, 20:50   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, om forladelse! Er det mange flere her inne da?

Jeg er fornøyd bare jeg klarer å stave ingeniør.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:54   #19
him
Leser

him sin avatar

Standard

Skilpadda:

Gammel 28-05-07, 20:57   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, om forladelse! Er det mange flere her inne da?

Jeg er fornøyd bare jeg klarer å stave ingeniør.

Vi er da noen, men jeg tror det virker som om vi er flere for vi vet å gjøre oss bemerket. Men blant moddene er det iallefall tre siv.inger og om jeg ikke tar altfor mye feil så er det minst en ingeniør også.

"Smøregutta smyger seg inn overalt, så sleip og glatt." (Skilpadda er ikke smøregutt, riktignok.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.