Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Sånn side på fb der folk spør om skyss?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-15, 00:50   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn side på fb der folk spør om skyss?

Altså sånn gruppe der de legger ut "noen som kjører fra a til b" og andre legger inn nummeret sitt for å bli kontakta? Hva ER egentlig opplegget?

Gammel 11-01-15, 00:59   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?

Piratdrosje light.

"Om noen trenger skyss, så kjører jeg - ring meg" - underforstått, jeg tar gjerne i mot tips for turen.

Hakket tryggere enn å cruise stripa og plukke opp tilfeldige - eller la seg plukke opp av tilfeldige som cruicer stripa.

Gammel 11-01-15, 01:02   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er ikke det überkleint når det ikke ligger noen prisavtale der?

Gammel 11-01-15, 02:23   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er slik at folk avtaler pris seg i mellom, for offisielt er det jo ingen pris, sant, det er en vennetjenste - for piratdrosjer er jo ikke lov.

(Kjenner et par unge jenter som til stadighet er klare for å kjøre bil en lørdagskveld, er bare å ringe oppgitt nr på FB.)

Gammel 11-01-15, 08:48   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann bruker en slik side.
Avtaler pris når de er i kontakt med hverandre.

Gammel 11-01-15, 10:47   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg synes det er pussig at piratdrosje plutselig er helt ok igjen, bare fordi det er via en app eller Face.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 10:56   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg må innrømme at jeg synes det er pussig at piratdrosje plutselig er helt ok igjen, bare fordi det er via en app eller Face.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 10:56   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner flere ungdommer som kjører lørdagsnatta, men de kjører vanligvis bare venner og venners venner i området hvor de bor, og bare sier fra på egen FB-profil. Jeg spurte foreldrene om de syntes dette var greit, og mitt inntrykk var at de var så fornøyde med at ungene var edru og ikke festet sjøl.

Gammel 11-01-15, 10:59   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg kjenner flere ungdommer som kjører lørdagsnatta, men de kjører vanligvis bare venner og venners venner i området hvor de bor, og bare sier fra på egen FB-profil. Jeg spurte foreldrene om de syntes dette var greit, og mitt inntrykk var at de var så fornøyde med at ungene var edru og ikke festet sjøl.

Og foreldrene syns ikke det er forbundet med noen som helst risiko å kjøre rundt med fremmede i bilen sin på nattestid i helgen?

Gammel 11-01-15, 11:10   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og foreldrene syns ikke det er forbundet med noen som helst risiko å kjøre rundt med fremmede i bilen sin på nattestid i helgen?

Så lenge de kjører folk de kjenner så ser jeg ikke noe galt i det. Men sånn type side på facebook som er offentlig syns jeg ikke noe særlig.

Gammel 11-01-15, 11:14   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Så lenge de kjører folk de kjenner så ser jeg ikke noe galt i det. Men sånn type side på facebook som er offentlig syns jeg ikke noe særlig.

Det spørs vel hvor omfattende definisjon av "vennes venner" man går inn for. At Frøkna skulle være sjåfør for sine fire nærmeste venninner, hadde jeg ikke hatt problem med. Å kjøre rundt med folk som venninnene "kjenner", not so much.

Gammel 11-01-15, 11:43   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en venn på FB som er tidligere elev. Han legger ut tilbud om at han kjører nesten hver helg. Jeg vet ikke om han bare kjører de han kjenner, eller hvordan han gjør det. Men jeg tror han er kjent i området for å kjøre folk i helgene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 12:11   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis barnet er over 18, så tror jeg ikke foreldre har så veldig mye de kan gjøre, annet enn å si hva de mener, om at barnet kjører bil på helgenettene. Regner ikke med ungdommene roper høyt ut til foreldre om de kjører fremmede heller.

Det samme gjelder om voksne benytter seg av tjenesten. Man kan bare si hva man mener om saken, og la den voksne benytte seg av piratkjøring så mye h*n vil.

Gammel 11-01-15, 12:12   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis barnet er over 18, så tror jeg ikke foreldre har så veldig mye de kan gjøre, annet enn å si hva de mener, om at barnet kjører bil på helgenettene. Regner ikke med ungdommene roper høyt om de kjører fremmedfiendtlig heller.

Det samme gjelder om voksne benytter seg av tjenesten. Man kan bare si hva man mener om saken, og la den voksne benytte seg av piratkjøring så mye h*n vil.

Veldig enig. Om man skal nekte så må det jo være dersom 18åringen er avhengig av å låne bil, da kan man si nei. Men har 18åringen egen bil har man ikke mye man skulle sagt.

Gammel 11-01-15, 12:19   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Bah. Det aspektet orker jeg ikke forholde meg til. Så det så.

Gammel 11-01-15, 12:21   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bah. Det aspektet orker jeg ikke forholde meg til. Så det så.

Hehe, det kan jeg forsåvidt skjønne.

Gammel 11-01-15, 12:39   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ulovlig å kjøre pirattaxi. Tenker dere "ingenting å gjøre med det" om andre kriminelle aktiviteter også?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 12:40   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Men er dette lovlig?

Gammel 11-01-15, 12:51   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er jo ulovlig å kjøre pirattaxi. Tenker dere "ingenting å gjøre med det" om andre kriminelle aktiviteter også?

Jeg tenker ikke på det å kjøre venner og venners venner av og til i helgene som kriminell aktivitet helt på samme måte som endel andre kriminelle aktiviteter. Og hvis barna er over 18, er det vel ikke helt enkelt for foreldrene å ha full kontroll over omfang og nøyaktig hvem de kjører. Det ville helt klart vært stor forskjell på reaksjon og grad av forsøk på å gripe inn om jeg hadde en nittenåring som kjørte venner og bekjente fra fest i helgen, kontra om jeg hadde en som solgte narkotika, begikk innbrudd og voldskriminalitet eller var sammen med fjortenåringer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 12:53   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man bruker en spesiell FB-side så er det vel ikke snakk om venner og venners venner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.