Fortell meg om øyenbrynsminke
Jeg har aldri markert øyenbrynene mine, de er mørke og har bare trengt litt napping. Men nå har jeg vært litt uheldig med nappingen, og den tynne delen (altså den fra omtrent midten av øyet og ut mot tinningen) er omtrent borte.
Jeg har prøvd med en mørk brun øyenskygge som jeg fikk anbefalt for formålet hos MAC, men det blir for det første altfor mørkt (til tross for at den er lysere enn mine egne øyenbryn), og den kan gnikkes utover (jeg er jo ikke vant til dette, og gnir meg i øyene). Jeg har også prøvd en slags klissete kremgreie som var i et smoky eyes-sminkesett jeg hadde, med mye større hell. Den er like mørk som øyenskyggen, men siden konsistensen er omtrent som svært klissete leppepomade så er den mer gjennomskinnelig og blir ikke så mørk på. Funka bra på fest i går, og sitter der fremdeles. :fyllesyk:
Men jeg er helt novise på dette. Går det an å få kjøpt sånn kremkliss til øyenbrynene noe sted? Hva er bra? Hvordan gjør jeg dette? Det er ikke snakk om å fylle i hele øyenbrynet noe særlig, eller tegne opp noe som ser veldig sminket ut. Er det noe som er bedre enn kremklisset? Hvordan vet jeg hvilken farge jeg skal ha? Jeg sminker meg lite, og syns ofte rådene jeg får fra sånne som jobber i sminkeskrankene tar høyde for at jeg skal ha mye mer sminke, og det passer ikke meg helt alltid.

Sist redigert av Tallulah : 02-08-15 kl 14:16.
Årsak: språkvask
|