Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-15, 09:36   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?

Kjøleskapet har helt ut vann og smeltet blåbærsaft (en tint smoothieblanding der posen ikke var tett, tydeligvis) på parketten, som nå er en lekker blanding av oppsvulmet svart og lilla. Det ser ikke ut til å gå vekk.

Jeg tenker at dette er jo min egen feil, på sett og vis, ihvertfall lillafargen.
Så jeg hadde ikke tenkt å krangle med forsikringsselskapet, selv om hele parketten er ødelagt.

Men jeg blir kjempeglad om noen kan fortelle meg at jeg tar feil?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-15, 09:42   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?

Hva slags innboforsikring har du? Vi har en super/best-sak, og der er slike tabber dekket.

Gammel 25-09-15, 09:44   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Helt vanlig sak hos DNB.

Gammel 25-09-15, 10:07   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Helt vanlig sak hos DNB.

Heter den Best eller Basis?

Gammel 25-09-15, 10:20   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har en forsikring som dekker følgeskade. Altså f.eks. i det teoretiske tilfellet at ungen stapper en dorull i doen og deretter trekker ned, slik at det blir vannskade på gulvet... Ikke at jeg tenker det er noe som faktisk kan skje... Men da hadde det gått bra med forsikring i Gjensidige, ihvertfall....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-15, 10:22   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke verre enn at du ringer forsikringsselskapet og hører om dette er noe de dekker. Hva som dekkes avhenger av hvilken type forsikring du har, men dette vet jo skadebehandleren som du snakker med.

Gammel 25-09-15, 10:28   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Heter den Best eller Basis?

Basis.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har en forsikring som dekker følgeskade. Altså f.eks. i det teoretiske tilfellet at ungen stapper en dorull i doen og deretter trekker ned, slik at det blir vannskade på gulvet... Ikke at jeg tenker det er noe som faktisk kan skje... Men da hadde det gått bra med forsikring i Gjensidige, ihvertfall....

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det er jo ikke verre enn at du ringer forsikringsselskapet og hører om dette er noe de dekker. Hva som dekkes avhenger av hvilken type forsikring du har, men dette vet jo skadebehandleren som du snakker med.

Jepp, jeg har gjort det nå, Adrienne. Men jeg ønsket veldig å få et hint her i tilfelle det skulle være en skikkelig kjip forsikringsmedarbeider - jeg er helt hudløs i dag av helt andre grunner og grudde meg veldig til å ringe.

Gammel 25-09-15, 10:30   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg snakket da med to hyggelige unge menn, som begge mente at dette med all sannsynlighet gikk på bygningsskade i stedet for innbo. Det kommer noen og ser på det, og så får vi ta det derfra, men det er god sjanse for at de tar det som overstiger 7500 kr.
Det kan i så fall bli en diskusjon om de vil bytte all parketten eller bare den i kjøkkendelen av rommet. Men det er en veldig åpen løsning med ca 3 - 3,5 meter åpning mellom kjøkkenet og resten av rommet, så jeg håper det lar seg ordne.

Tusen takk for innspill.

Gammel 25-09-15, 10:38   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Lykke til!

Gammel 25-09-15, 17:26   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja skulle til å si at det må være en bygningsskade. Lykke til!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.