Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-16, 19:21   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi har kjøpt ny bolig, som står ferdig om et drøyt år. I neste uke skal vi til Sigdal for å plukke ut kjøkken. Standard er Uno. Veldig enkelt, og langt mindre skap og skuffer enn vi ønsker oss. Det kan godt hende vi velger Uno; jeg synes innredningen er enkel og pen (har dog bare sett den på bilde), men vi kommer til å gjøre en del tilvalg, både for å få mer oppbevaringsplass, og fordi vi elsker å lage mat/henge på kjøkkenet, så det er der vi vil legge pengene.

Vi har aldri valgt nytt kjøkken, og jeg lurer på om noen her inne har gode ideer de vil dele?

Har så langt notert meg:

- sokkelskuffer
- stekeovn litt oppe på veggen, ikke under kokeplatene
- underlimt vask (dette var noe jeg plukket opp i en gammel tråd da jeg søkte her på forumet. Googlet det, og det så lurt ut.)
- vask og utslagsvask (den ene kan til nød være litt mindre enn den andre)

Vi har sånne brede skuffer nå, og er veldig fornøyde med det. Her vi bor nå har vi ikke så mange, men jeg kunne godt tenke meg å ha både glass og servise i skuffer.

Vi skal ha både kjøleskap og fryseskap på kjøkkenet. Ikke integrert - såvidt jeg har forstått blir det mindre plass da.

Et par ting vi har snakket om, men er usikre på:

- sånn kran som kan trekkes opp og spyle - er det verdt det?
- håndtak eller skuffer/skap som man dytter på, så åpner de seg? (Jeg heller mot det siste. Min mor sier det blir fryktelig flekkete, men vi har ulik standard når det gjelder slikt. Fingeravtrykk kan jo bare tørkes bort.)
- gryteskap: er det hjørne som gjelder?
- benkeplate: Tre eller sten? Jeg synes tre er pent, og får gåsehud når jeg tenker på en kniv på avveie, som treffer stenplaten så det gnistrer. Hva er bra med sten? Og hvis tre: Heltre eller laminat?
- øy? Eller halvøy? Eller ingen av delene?

Legger ved bilde av plantegning, og det jeg tror er kjøkkenpakken som følger kåken. Vi kan jo egentlig ha kjøkkeninnredning hele veggen bortover til vinduet, da stue/kjøkkenrommet er ganske romslig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_9401.JPG (78,0 KB, 120 visninger)
Filtype: jpg IMG_9403.JPG (87,0 KB, 91 visninger)
__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 19:29   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi har akkurat bestilt nytt kjøkken (), og har valgt:

- Mest mulig skuffer, de fleste ganske brede og så skal vi ha fornutftig innredning i dem basert på hva som skal der (denne har vi ikke kjøpt ennå). Brede skuffer til gryter og panner under steketoppen.
- En stor vask heller enn en vanlig og en utslagsvask, med en "matte" som kan rulles over til å sette ting til tørk etc.
- Øy, mest fordi vi må på grunn av vann, men den blir bra og med skuffer på baksiden som vender ut mot spisestuen (vi åpner opp kjøkken mot stue)
- Benkeplate i komposittlaminat tror jeg det het (kan sjekke nøyere) som ser ut som granitt men ikke er det
- Skuffer og skap som dyttes opp i stedet for å ha håndtak på
- Skap over på ene siden, med toppskap som går helt opp i taket.
- Ikke integrert kjøl og frys, men innebygd med panel på siden og topp-panel med lufting over så det ser litt penere ut.

Vi har ikke noe særlig av hjørneskap, jeg synes ofte de er vanskelig å plassere ting inn i uten at de havner langt pokker i vold inni hjørnet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 19:34   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Det høres ut som vi tenker i samme baner, ingling! Tusen takk for svar. Tar det med meg videre.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 19:40   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Ja, ser sånn ut! Spennende med nytt hus, da. Vi må rive og ombygge litt for å få til ting, men det blir bra til slutt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 19:48   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, ser sånn ut! Spennende med nytt hus, da. Vi må rive og ombygge litt for å få til ting, men det blir bra til slutt!

Ikke hus, men leilighet! Vi må nedskalere mengden eiendeler og inventar - men skal bo mye mer sentralt.

Lykke til med ombygging og nytt kjøkken!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 19:57   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Jeg har gryter etc i kolonialskuff og er generelt ikke glad i hjørneskap. Velg et høyskap med bra oppbevaringsløsning!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 20:49   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

- sånn kran som kan trekkes opp og spyle - er det verdt det?


Vi har dette og synes det er veldig praktisk, men en gang vi hadde en rørlegger inn for noe annet så han denne kranen og avbefalte det fordi hans erfaring er at det oftere er problemer med slike kraner. Skal sies at vi har hatt vår i 7-8 år uten problemer da.
Det var det lille jeg hadde å bidra med her.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:41   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi hadde sånn kran vi kunne trekke opp før, og fikk mye smålekkasjer. Rørleggeren som kom til oss og så på den sa at det var et veldig vanlig problem.

Jeg savner for øvrig laminatbenken vi hadde i det forrige huset. Nå har vi heltre, og det blir stadig merker og tydelig slitasje.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:49   #9
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi har hjørneskuffer i vårt Husebykjøkken. Det er helt genialt. Oppbevarer gryter, kakeformer, brødformer, sil, bakeboller, desilitermål etc i disse.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:56   #10
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har dette og synes det er veldig praktisk, men en gang vi hadde en rørlegger inn for noe annet så han denne kranen og avbefalte det fordi hans erfaring er at det oftere er problemer med slike kraner. Skal sies at vi har hatt vår i 7-8 år uten problemer da.
Det var det lille jeg hadde å bidra med her.

Vi har også slik og er veldig fornøyd, snart fem år uten problemer. Vi har denne:

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:58   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi byttet kjøkken i januar/februar, og jobbet mye med kjøkkentegningene før vi ble fornøyd. Valg vi gjorde som vi er fornøyd med:

En stor vask istedet for to små. Selvsagt underlimt.
Blandebatteri med uttrekkbar dusj. Den uttrekkbare slangen er belagt med et slags stoff slik at det ikke blir bråk når man trekker i den. Vannstrålen er nesten lydløs.
Tandemskap som tørrvareskap istedet for uttrekksskap.
Halvøy med kun skuffer og noen få skap.
Så mange skuffer som mulig.
XXL-benkeskap, benken er over 70 cm dyp.
80 cm induksjonstopp.
kjøleskap og fryseskap hver for seg, da får man temperatur i fryseskapet ned i 24 minus, og ikke bare 4-5 som i kombiskap.
Vi har ett hjørneskap med uttrekkbar karusell, så slipper man å stikke hele hodet inn i skapet.
Vi har håndtaksløse skuffer, men de har frest inn spor så man slipper å dytte de inn.
To stekovner, derav en stekovn/mikro og en stekovn/dampovn.
Toppskap til taket.

Det vi ville gjort annerledes:
Ett til tørrvareskap.
Planlimt induksjonstopp.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 22:53   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi har én benkeplate i heltre og én i Silestone. Den i tre har vi akkurat slipt ned for flere tusen kroner - den var riktignok 10 år gammel, men så ikke ut. Alt av vann og aluminium setter ringer og flekker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 08:48   #13
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Benkeplaten i stein var vår beste innvistering. En drøm å bake på, lett å holde ren og varme gryter o.l kan settes rett ned på benken.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:00   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ikke hus, men leilighet! Vi må nedskalere mengden eiendeler og inventar - men skal bo mye mer sentralt.

Det kommer til å bli så bra. Vi flytter motsatt vei av dere og er spente på om det går fint.

Vi kjøper helt nytt for 3. gang nå og føler oss relativt drevne. Men vårt nyeste har ikke innflytting før om 2 år, så vi har ikke tilpasset kjøkkenet enda.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:22   #15
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Vi har kun skuffer. Så dype og brede vi har plass til. Inne i noen skuffer har vi innerskuffer. Vi har kjøpt på IKEA, men tipper sigdal også har dette. Gryter i skuff under induksjonstopp, plassert på en kjøkkenøy. Så har vi et uttrekkbart høyskap jeg er fornøyd med. Dvs innredningen er uttrekkbar. Til vaskegreier. Skap med plass til kjøkkenmaskin - der den kan stå og lage brøddeig med døra lukket, eller lett kan tas ut dersom det skal lages noe mer avansert.

Lykke til!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:23   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Tenk over hvor du trenger strøm. Det har ikke de som tegnet vårt kjøkken tenkt på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:29   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Eg meiner at eg har uno i det nye huset. Og eg meiner entreprenør sa at det ikkje var 120 skuffer i det. Sjekk opp det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:40   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Jeg syns Sigdals "smart nedtrekkskap" ser utrolig lurt ut:

http://www.sigdal.com/kjokken/produk...-nedtrekkskap/

Men det er kanskje ikke like lurt om elektronikken plutselig gir seg?

Skulle jeg hatt nytt kjøkken, måtte det blitt to stekeovner. Og helst en oppvaskkum som er stor nok til at jeg får en langpanne helt ned i kummen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 10:50   #19
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Trenger man 120 skuffer? Jeg er mer enn fornøyd med 80. Har ikke underlimt vask, men hel greie med avrenning og to vasker. Eikeplate på hver side av den. Funker bra! Har sånn kran som jeg kan dra ut og er fornøyd. Har ikke opplevd noe lekkasje i de 7 årene jeg har hatt den og har en fra Ikea.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 11:24   #20
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?

Tusen takk for svar alle sammen!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Skulle jeg hatt nytt kjøkken, måtte det blitt to stekeovner. Og helst en oppvaskkum som er stor nok til at jeg får en langpanne helt ned i kummen.

Kum stor nok til langpanne! Vi snakket litt nå om hvor vi har det fra at vi absolutt må ha to kummer. Kom frem til at det må stamme fra da vi ikke hadde oppvaskmaskin, og vasket opp i kummen. Hvor irriterende det var å måtte gå på badet for å helle ut vann av gryter etc. Men nå har vi jo hatt oppvaskmaskin siden 1999, og akter å fortsette med det, så...

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no