|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiJeg er lagleder for et ganske nytt ungdomslag, og klubben har ikke så etablerte rutine på ting. 1-2 ganger i sesongen kommer vi til å ha kamper ca 2 timers reise unna. Da stapper vi ungene i biler og kjører bort. De fleste ungene i bil sammen, men ikke stappfulle biler siden noen foreldre har lyst til å bli med å se på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiI korpset er det etabler at de som sitter på betaler 50 kr til den som kjører. Her er det snakk om under en times kjøring og ingen ekstra utgifter (bompengene betaler man jo uansett).
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiJeg tenker det er forskjell på om kjøring går på rundgang slik at alle ender med å betale noenlunde likt og om det er noen som alltid kjærer og noen som aldri kjører. Jeg ville kanskje tenkt at man blir enige om en fast pris alle som sitter på betaler til den som kjører? Og jeg synes at hvis det koster så mye som 500 for sjåføren, utenom fergebillettene, bør de som sitter på være med å dekke litt av dette og ikke bare sin egen fergebillett.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiVi har kjørt endel med ferje da guttungen spilte badminton, og jeg har hatt med andre barn, og han har sittet på med andre.
![]() |
#5 |
Vaklende
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiJeg tenker at vi skal bytte på å kjøre. Samtidig ser jeg at det gjerne er de samme overskuddsmenneskene som melder seg frivillig hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiDe har jo et valg da, enten komme seg dit selv eller å sitte på med andre og da oppfordres man til å betale X kroner for å være med å dekke utgiftene.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiDa jeg spilte volleyball hadde vi prisliste etter hvor langt unna kampen var. Og selv i 1992 betalte vi 50 kroner for den kampen som var lengst unna (nesten en times kjøring, men ingen bompenger).
![]() |
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiNå har jeg ikke unger i idrettslaget og minner bare svakt hvordan det var når jeg selv var aktiv og vi var avhengig av ferje på alle bortekampene. Da mener jeg at idrettslaget hadde ferjekort men at foreldre ikke fikk noe for selve kjøringen.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang vei
Æsj, jeg blir trist av sånne argumenter. Dette "valget" hadde mine foreldre også, men grunnet økonomi hadde de ikke bil og de hadde heller ikke råd til å betale andre for å kjøre oss. Med bittelitt velvilje fra andre foreldre kunne vi fått delta på aktiviteter som vi måtte si nei til. Jeg er selvfølgelig enig i at ingen skal forventes å kjøre gratis på andres barn, men synes argumentasjonsmåten er litt kjip da.
![]() |
![]() |
#10 |
Vaklende
|
Oi. Prøver å lese dette i beste mening, og det er klart at det stemmer. Men jeg ønsker å ha en praksis som ikke ekskluderer de som har utfordringer med å kjøre selv og/eller betale. Vi tåler en gratispassasjer hvis alternativet er at to stk som har lyst til å dra må bli hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiNå er det ikke nødvendigvis sånn at de som kjører har så god råd at de kan dekke de 500 kr hver gang det er kamp langt unna heller da, det er tross alt en del penger. Det ble etterspurt hvordan man kan fordele utgiftene og jeg kom med et forslag. Jeg mener absolutt ikke at man ikke kan ta seg råd til å sponse noen gratispassasjerer hvis alternativet er at de ikke har råd til å bli med, tvert i mot hadde jeg gjerne gjort det, men dette var ikke en del av problemstillingen nevnt i HI.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiJeg er veldig enig med Myria. (Og basert på erfaring er det ikke de uten penger som ikke stiller opp.)
![]() |
![]() |
#13 |
Vaklende
|
De pleide dekke for trener og oppmann tidligere, noe som egentlig dekket inn. Nå har de strammet inn på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiJeg har hatt med meg et par stykker ekstra på fotballturneringer, og har ikke tatt betalt, jeg har tenkt st jeg skal dit uansett.
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Ja, ikke sant? Om jeg har med en person eller to ekstra, så koster det ikke meg noe ekstra liksom, og jeg ville ikke hatt samvittighet til å tatt i mot betaling heller.
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det er ikke alltid slik da. Av de til sammen seks lagene mine tre barn har spilt på, var det kun på et av dem at det alltid var de samme som kjørte. Mye fordi de insisterte selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vaklende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vaklende
|
![]() Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang veiMen til neste langtur til nabofylket har jeg orientert på forhånd om at vi spleiser på transporten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Dragedytteren
|
En enkel løsning er kanskje å oppfordre de som ikke kjører til å bidra ekstra på andre felt - om dere trenger kakebaking eller andre ting.
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Da er du heldig og da tenker jeg at det nok stort sett ordner seg helt av seg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|