|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Diskuterer du mye på FB?Tror kanskje jeg har hatt en tråd om dette tidligere, men alltid gøy å sjekke om ting har endret seg.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Ikke mye. Men jeg har noen eldre venner som stadig deler vrøvl av typen Hege Storhaug. Det kan jeg ikke la passere. Og ei som mener Trump er innsatt av Gud og at Sylvi Listhaug er en engel. Ikke billedlig, nokså bokstavelig.
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Nei, overhodet ikke, må jeg nok si. Jeg bruker Facebook mest til fjas, og til å holde meg oppdatert på hva folk driver med.
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Mja. Kommer litt an på dagsformen. Men jeg kan innimellom hive meg inn i diskusjoner i ulike kommentarfelt, når jeg blir nok provosert.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Nei, det er svært sjelden. Jeg har en FB-venn fra videregående som deler alt mulig Storhaug-vås, og som forgyller Listhaug, men han har en bror, som jeg også er venn med, som stort sett mener det motsatte, og gjør jobben for meg.
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Ja, det skjer støtt og stadig. Kommentarfelt til aviser, brungrumsete grupper, sånne "ABB hadde et poeng"-folk og lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Nei, jeg har ingen venner som deler brungrums, og jeg er sjelden inne på kommentarfelt. Jeg har forsøkt, men synes ikke det funker som annet enn ved til bålet.
![]() |
#10 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Mye og mye, fru Blom, men ganske ofte. Kvarte vennelista mi er politikere, så det er ganske naturlig egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Nei, jeg bruker ikke FB som diskusjonsforum. Men det hender at jeg lufter mine verdier, så jeg tror det er relativt klart for FB-vennene mine om hvilken side jeg befinner meg på politisk.
![]() |
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Aldri. Jeg bruker FB kun til posting av kozemozebilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg korrigerer faktafeil også til folk som jeg ikke vet om tåler en korreksjon, men da formulerer jeg meg litt "Åj, nå ble jeg overrasket. Jeg trodde at det var X. Hvor har du det fra at det er Y?" Og så putter jeg gjerne inn en lenke som viser at det er X. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Jeg er ofte fristet, men føler meg litt bundet av andre roller jeg har. Føler meg ikke nødvendigvis som en privatperson på FB. Noen ganger renner det over, når det er åpenbar hetsing og rasisme involvert. I forbindelse med valget har jeg villet diskutere mye mer enn jeg har gjort, mest fordi jeg ikke kan være sinnapolitisk så offentlig.
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Svært lite. Men jeg har en mann som diskuterer ALT med alt og alle hele tida. Jeg blir til tider sprø av det...Jeg skjønner ham til en viss grad, fordi han har mange barndomsvenner og -bekjente som er rimelig lite begavede + deler mye brungrumsete oppgulp. Jeg er heldigvis forskåna fra det i min feed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Nei, aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Diskuterer du mye på FB?Relativt mykje. Eg begynte med det, etter å ha sett ein dokumentar om ekkokammer og sosiale medier. Til å begynne med var det skummelt, men terskelen har blitt lågare. Eg tenker at det er eit debattklima nå i sosiale medier som gjer det utruleg viktig å faktisk ikkje la alt stå uimotsagt.
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|